Articles

Protecció Civil de la Generalitat dóna per finalitzada la situació de perill per vents i per nevades

Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) dóna per finalitzada la situació de perill derivada dels forts vents i les nevades. Hores d’ara, segons el Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) no hi ha vigent  cap avís de perill per situació meteorològica.

Durant el darrer episodi de vents, el telèfon d’emergències 112 Catalunya ha rebut 257 trucades per incidències derivades de les ventades. La distribució dels avisos per comarques: Montsià 99, Vallès Oriental 62, Tarragonès 16, Barcelonès 14, Vallès Oriental 12, Pallars Sobirà 12, Val d’Aran 7, Pallars Sobirà 7, Cerdanya 7 i Baix Penedès 2. Pel que fa a municipis, els avisos s’han distribuït: Freginals 96, Aiguafreda 39, Tagamanent 20, Tarragona, 14, Barcelona 9, Alp 7, Sant Boi de llobregat 7, Vielha e Mijaran 6, Sabadell 6 i Alt Àneu 3.

Pel que fa a les nevades, segons els Servei Català del Trànsit (SCT), a hores d’ara hi ha 3 vies afectades per neu:
  • Tallada la BV-4031 de Castellar de N’Hug a La Molina
  • Tallada la C-28 de Vaquèira a La Peülla per risc d’allaus
  • Obligatori circular amb cadenes a la C-28 al tram La Peülla-Refufi d’Ares-Port de la Bonaigua

Trobareu tota la informació de les afectacions viàries al web del Servei Català de Trànsit (www.gencat.cat/transit), als apartats Informació Viària i Incidències Viàries, i al compte de Twitter @transit.

Perill d’allaus
Protecció Civil de la Generalitat recorda, que degut a les nevades de les darreres hores, s’ha emès una Prealerta del Pla especial d’emergències per allaus a Catalunya ALLAUCAT, pel nivell de perill FORT (4) a l’Aran i la franja nord de la Pallaresa, segons la informació facilitada per l'Institut Geològic de Catalunya (IGC).

En aquest sentit, avui al matí s’ha produït una petita allau a l’estació d’esquí de Baquèira-Beret, al telecadira de la Peülla. Una placa de gel s’ha després sense provocar cap ferit

Mentre duri el perill d’allaus, la Direcció general de Protecció Civil de la Generalitat recomana molta prudència en les activitats d’alta muntanya, i sobretot no practicar l’esquí fora de les zones delimitades. Consulteu també els consells d’autoprotecció davant del perill d’allaus.

Preneu consciència del risc i extremeu les mesures d’autoprotecció. Escolteu la ràdio i la televisió i consulteu les webs d’informació meteorològica i viària i consulteu els butlletins de perill d’allaus (web de l’Institut Geològic de Catalunya

Podeu consultar el butlletí d’allaus de l’IGC complert a butlletí d'allaus de l'IGC

En cas d’emergència, si necessiteu ajut truqueu al 112 i en tot cas, seguiu les indicacions de les autoritats.