Articles

S'intensifica l'Alerta del Pla PROCICAT per forts vents avui arreu, molt forts a comarques de Lleida, Tarragona i les Terres de l'Ebre

Protecció Civil de la Generalitat DGPC manté activada l'Alerta del Pla de Protecció Civil de Catalunya PROCICAT per la previsió del Servei Meteorològic de Catalunya SMC de forts vents que afectaran avui, fins a la propera matinada, arreu de Catalunya i per les incidències que se’n poden derivar.

Segons la previsió del SMC actualitzada aquest matí, els forts vents afectaran al llarg d’aquest matí la meitat oest de Catalunya: comarques de l’Alt Pirineu i Aran, de Lleida, de Tarragona i de les Terres de l’Ebre. A partir del migdia i fins a la matinada el vent es reforçarà i s’estendrà arreu de tot Catalunya però amb major probabilitat a les comarques de les Terres de l’Ebre, de Tarragona i de Lleida. Al vespre i fins a la una de la propera matinada, les ratxes més fortes es concentraran a la demarcació de Tarragona i de Terres de l’Ebre i anirà baixant la intensitat del vent a les comarques de Lleida.

En general es preveu que es puguin superar els 90 km/h tot i que a les comarques abans indicades les ratxes poden ser més fortes i a l’Alt Empordà i a l’extrem sud de les Terres de l’Ebre es poden superar els 125 km/h. Al Pirineu i Prepirineu s’espera que aquest llindar se superi a cotes altes i mitjanes.

Es preveu que el risc sigui especialment important a les comarques del prelitoral de Tarragona, a les del sud de Barcelona i a les Terres de l’Ebre.
L’SMC preveu que bufi vent de component nord i oest.

Queden fora de la previsió de superació del llindar de 90 km/h les comarques del Baix Empordà, la Selva, el Gironès i el Pla de l’Estany, tot i que també es poden registrar cops de vent fort.

A les zones on bufi amb intensitat cal tenir molta precaució en la conducció. També evitar situar-se al costat de bastides, murs, anuncis publicitaris exteriors, paraments decoratius i qualsevol altre element mobiliari inestable o que pugui patir danys durant les ratxes més importants de vent. Igualment, cal retirar els elements que no estiguin ben fixats de terrasses i balcons per evitar que es precipitin i puguin provocar un accident. Consulteu els consells de Protecció Civil davant forts vents a www.gencat.cat/interior/ventades

Us podeu informar de les incidències viàries a través del twitter @transit de l'SCT i dels consells i incidències en general causades per la meteorologia adversa a través del twitter @emergenciescat de Protecció Civil de la Generalitat.

Protecció Civil de la Generalitat també manté la Prealerta del Pla Especial d’Emergències per Inundacions a Catalunya INUNCAT per la previsió de l’SMC de fort onatge a tot el litoral pel dia d’avui. Les onades podran superar els 2,5 m (maregassa).

Cal evitar apropar-se a espigons, esculleres o altres zones afectades pel fort onatge.

D’altra banda, es manté la Prealerta del Pla Especial d’Emergències per Nevades a Catalunya, NEUCAT, davant la previsió de l’SMC de nevades al Pirineu occidental, especialment a la vessant nord, durant el dia d’avui i demà, amb una petita treva demà al matí.