Articles

Protecció Civil de la Generalitat manté activades les alertes per forts vents i per nevades

Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) manté activades l'ALERTA del Pla de protecció Civil de Catalunya PROCICAT per la previsió de forts vents a les comarques del Pirineu i Prepirineu i comarques del sud de Catalunya avui divendres i l’ALERTA del PlaNEUCAT per la previsió de nevades al Pirineu i Prepirineu.

Segons el Servei Meteorològic de Catalunya (SMC), es preveu que durant tot el dia es puguin donar ratxes superiors als 125 km/h en aquestes zones.

El telèfon d’emergències 112 no ha rebut cap trucada relacionada amb els forts vents ni amb les nevades durant la passada nit.

Els Bombers de la Generalitat no han rebut cap avís d’emergència relacionat amb els vents ni amb la neu. Els Mossos d’Esquadra tampoc han realitzat cap sortida per incidències relacionades amb vent i neu.
El Centre de Coordinació Operativa de Catalunya CECAT de Protecció Civil de la Generalitat s’ha mantingut en contacte amb els cossos operatius i els ajuntaments de la zona afectada per nevades i forts vents.

El Servei Català de Trànsit (SCT) informa que en aquests moments hi ha afectacions per neu a les següents carreteres:

• Tallada la BV-4024 de Bagà a Coll de Pal
  • Tallada la BV-4031 de Castellar de N’Hug a Toses
  • Tallada la C-28 d’Arties a Àlt Àneu (Casa Sastrada-Els Avets). Tancat el Port de la Bonaigua per risc d’allaus
  • Obligatori cadenes a la C-142b de Vaquèira a Pla de Beret
  • Neu/gel a la calçada a la N-230 de Vilaller a Vielha (restringit a camions articulats)

Aquestes incidències viàries no afecten en principi les rutes de transport escolar. Segons ha informat Ensenyament a la comarca del Ripollès la previsió és que el transport escolar funcioni amb normalitat.

Pel que fa als forts vents, segons informa el Servei Meteorològic de Catalunya, les darreres hores s'ha assolit la ratxa màxima de 74 km/h a Espot (2.519m), 69 km/h al Vendrell, 84 km/h al PN dels Ports (Roquetes) i 96 km/h a Boí (2.535 m) a La Vall de Boí.

Podeu mantenir-vos informats de l’evolució meteorològica al Twitter @meteocat, de les incidències viàries al Twitter @transit i de les afectacions per les nevades i forts vents a@emergenciescat

Podeu consultar consells sobre les ventades a: http://www.gencat.cat/interior/ventades

Podeu consultar consells sobre les nevades a: http://www.gencat.cat/interior/nevades