Articles

Protecció Civil demana extremar la precaució per la previsió de forts vents a partir de primera hora de demà a la meitat sud del país

Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) ha posat en Prealerta el Pla de Protecció Civil de Catalunya PROCICAT per la previsió del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) de forts vents a partir de primera hora de demà a la meitat sud de Catalunya. Les ratxes de vent podran superar els 90 km/h i el vent bufarà de component oest.

Per aquest motiu, Protecció Civil de la Generalitat demana extremar la precaució sobretot en la mobilitat a primera hora del matí a la zona afectada pels forts vents.

De la mateixa manera, Protecció Civil recomana que es tinguin en consideració les mesures de prevenció i autoprotecció necessàries en aquests casos, especialment pel que fa a fixar bé o retirar els objectes que estiguin a l'exterior (balcons, terrasses,...) i puguin ser desplaçats per l'aire i evitar aturar-se sota bastides o murs inestables mentre durin les ràfegues de vent. Més consells a: www.gencat.cat/interior/ventades

Si es condueix a les zones on es registren fortes ratxes de vent, el Servei Català de Trànsit (SCT) recomana:

Reduir la velocitat, corregint les desviacions per mantenir la trajectòria del vehicle. En el cas d'avançar vehicles de grans dimensions, vigilar especialment amb la distància de separació lateral. És molt important que aquesta recomanació la segueixin els conductors de camions i de caravanes.
Fixar-se en la trajectòria del vent a través dels arbres i arbustos de la calçada.
Subjectar el volant de manera segura i forta.

Segons les informacions del Servei Meteorològic de Catalunya, cap al vespre de demà, els forts vents es restringiran a les Terres de l’Ebre, al Priorat i al Baix Camp.

Prealerta INUNCAT per fort onatge a l’Empordà

Protecció Civil de la Generalitat manté en Prealerta el Pla Especial d’Emergències per Inundacions a Catalunya INUNCAT per la previsió del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) de fort onatge que afectarà a partir d’aquesta tarda la costa de l’Alt i Baix Empordà, amb onades que poden superar els 2,5 m. Les onades més grans es poden produir a la zona del Cap de Creus i del Cap de Begur.

Amb el pas de les hores l’episodi de mala mar s’intensificarà i el Servei Meteorològic de Catalunya preveu que s’allargui fins a la matinada de dimarts. En aquesta zona bufarà vent de component nord.

Per aquest motiu, Protecció Civil de la Generalitat recomana extremar la precaució en les activitats recreatives i professionals al mar, no accedir als punts del litoral afectats pel fort onatge o als llocs on les onades trenquin amb força i respectar els tancaments d’accessos a aquests punts. A més, s’aconsella allunyar-se d’espigons, esculleres i passejos marítims i altres zones on trenquin les onades a prop. Recordeu que podeu ser arrossegat per l’onatge en aquests punts quan el fenomen és d’una intensitat com la prevista. Si algú cau a l’aigua truqueu immediatament al 112 i no perdeu de vista el punt exacte de la caiguda per indicar-ho als serveis de salvament. Més consells a: www.gencat.cat/interior/inundacions

Es pot seguir l’evolució meteorològica al compte de Twitter @meteocat i els consells d’autoprotecció i incidències al compte de Twitter de Protecció Civil de la Generalitat @emergenciescat

Trobareu tota la informació de les afectacions viàries al web del Servei Català de Trànsit (www.gencat.cat/transit), als apartats Informació Viària i Incidències Viàries, i al compte de Twitter @transit.