Articles

Actualització de l'Alerta CAMCAT pel seguiment de l'enfonsament d'un pesquer a les Illes Formigues

Protecció Civil de la Generalitat DGPC manté l’alerta del Pla Especial d'Emergències per Contaminació Accidental de les Aigües Marines a Catalunya CAMCAT en fased'Alerta per la fuita de combustible del vaixell pesquer Nuevo Río Verde, que es va mig enfonsar ahir a les Illes Formigues (Baix Empordà).

Aquest matí, l’helicòpter Helimer 211 de Salvamento Marítimo amb base a Reus ha inspeccionat la zona del naufragi del pesquer i ha detectat una pel·lícula fina de gasoil a uns tres quilòmetres de la costa. La Salvamar Sirius ha realitzat dispersió mecànica de la taca (batre el combustible amb l’hèlix per facilitar-ne la dissolució i l’evaporació). Donades les condicions de vent i la  meteorologia la taca no suposava un risc per a la costa en cap moment.

D’altra banda, Capitanía Marítima ha requerit un pla de reflotament a l’armador del pesquer.

El Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT) es manté en contacte permanent amb l’Ajuntament de Palamós i preveu desactivar l’alerta del pla CAMCAT un cop l’embarcació s’hagi reflotat i traslladat de forma segura al port de Palamós.