Articles

El protocol per contaminació atmosfèrica a l'àrea de Barcelona es desactivarà demà

El Departament de Territori i Sostenibilitat desactivarà demà al matí el protocol per reduir la contaminació atmosfèrica que està operatiu des d’ahir dimecres a l’àrea de Barcelona, als municipis de Badalona, Barcelona, l'Hospitalet de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Santa Coloma de Gramenet, Castelldefels, Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Gavà, Molins de Rei, el Prat de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Sant Vicenç dels Horts i Viladecans.

La decisió s’ha pres davant la previsió que les emissions generades per la mobilitat quotidiana en trànsit urbà, interurbà i l’activitat industrial es reduiran considerablement coincidint amb els dies festius. De tota manera, si continua la situació meteorològica actual, de cara a dilluns es podria tornar a declarar l’episodi ambiental de contaminació, ja que la Direcció General de Qualitat Ambiental disposa dels mecanismes tecnològics i de modelització per poder gestionar els episodis a temps real.

L’activació d’episodis ambientals de contaminació és una mesura prevista dins el Pla de Millora de la Qualitat de l'Aire amb l'objectiu de complir amb els límits de contaminants exigits per la normativa comunitària. A més de gestionar la velocitat a les vies ràpides, s’informa la població perquè utilitzi els transports públics si s’ha de desplaçar i s’emeten consells generals a través del CECAT i de l’ATM, a més d’instar les elèctriques i cimenteres a reduir les emissions.