Articles

Protecció Civil demana extremar la precaució en la proximitat dels rius Anoia, Besòs, Fluvià i Ter

La Direcció General de Protecció Civil (DGPC) manté l'alerta de l'Inuncat per l'acumulació de grans quantitats de pluja -en més de 50 poblacions s'han superat els 140 litres per metre quadrat en tres dies- i pels cabals elevats de diverses conques fluvials. La DGPC demana extremar la precaució en la proximitat dels rius Anoia, Besòs, Ter i Fluvià. Aquest últim baixa amb un cabal de fins a 180 m3/s. Les previsions indiquen que la propera nit i fins aquest dimarts al migdia seguirà plovent en gran part del territori i que l'acumulació de l'aigua caiguda en els darrers dies pot significar un risc en diverses zones, especialment l'àrea metropolitana i les comarques de Girona.

Les previsions sobre l'estat de la mar afectaran la costa central i nord amb mar de fons de l'est. A l'Empordà es podran donar onades superiors als 4 metres (mar brava) i del Garraf en amunt hi haurà maregassa amb onades d'entre 2,5 m i 4 metres. Protecció Civil demana no apropar-se a platges, passejos marítims i esculleres o espigons allà on faci mala mar. També cal evitar els passos subterranis en zones inundables.