Protecció Civil de la Generalitat ha desactivat l'Alerta del Pla INFOCAT

El Pla s’ha desactivat un cop s’ha donat per controlat l’incendi de Vilopriu (Baix Empordà). El pla INFOCAT queda en situació de Prealerta pel risc, encara elevat, d’incendi forestal a l’Empordà, Terres de l’Ebre i Tarragona

Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) ha desactivat l'alerta del pla especial d'emergències per incendis forestals de Catalunya INFOCAT, un cop els Bombers de la Generalitat han donat per controlat l'incendi de Vilopriu (Baix Empordà). Amb tot, la DGPC manté el pla INFOCAT en situació de Prelareta pel risc d'incendi, encara elevat, sobretot a l'Empordà, les Terres de l'Ebre i Tarragona, on cal extremar les precaucions en l'activitat en general a l'entorn forestal.
A les 09:45h Bombers de la Generalitat ha confirmat que l’incendi està controlat i el Cos d’Agents Rurals confirmen el perímetre afectat per l’incendi que és de 551’05 ha en total (330’27 ha a Foixà, 140’08 ha a Vilopriu, 46’49 ha a Colomers i 34’19 a Jafre).

Els municipis que mantenen el Pla d’Actuació Municipal per Incendis Forestals són: Vilopriu, Jafre, Foixà, Verges, Parlavà i Rupià.

Ahir a la tarda es van aixecar les restriccions a la mobilitat a tots els municipis i les persones desallotjades van poder tornar a casa. Un cop finalitzada la funció de Centre de Comandament Avançat, la Unitat Mòbil de Protecció Civil es va retirar ahir a la nit de la zona de l’incendi.

La situació viària també es troba normalitzada i totes les carreteres secundàries tallades com a conseqüència de l’incendi es van obrir ahir a la tarda. El transport escolar ha recuperat avui ja la normalitat.

El telèfon 112 de Catalunya ha rebut un total de 364 trucades relacionades amb l’incendi, i el telèfon 012 ha rebut 47 trucades de persones oferint ajuda.

Protecció Civil de la Generalitat manté en situació de Prealerta el pla INFOCAT pel risc d’incendi forestal, encara elevat, a les comarques de l’Alt i Baix Empordà, el Pla de l’Estany, Alt i Baix Camp, Conca de Barberà, Priorat, Montsià, Terra Alta, Ribera d’Ebre i Baix Ebre. Els massissos de Cadiretes i Les Gavarres es mantenen tancats. Aquesta situació de risc es pot veure incrementada pel vent especialment a partir de dijous. Agents rurals manté restriccions a totes les activitats a l’aire lliure que puguin ser de risc a les esmentades comarques.