Actualització de dades: l'incendi forestal de Vilopriu ha cremat 300 hectàrees

Els Bombers de la Generalitat treballen hores d’ara amb 59 dotacions terrestres en l’incendi forestal de Vilopriu (Baix Empordà), que continua actiu. Segons dades provisionals del Cos, el foc hauria afectat ja al voltant de 300 hectàrees de vegetació, la majoria d’elles agrícoles. El foc ha avançat molt ràpidament en sentit sud empès per les fortes ràfegues de vent, que en alguns moments ha superat els 60 km/h. Segons el Servei Meteorològic de Catalunya, al llarg de la matinada, el vent no afluixarà.

Com a mesura preventiva, s’ha demanat el confinament a la població dels nuclis de Colomers, Jafre, Foixà i Vilopriu. Segons les darreres dades, s’ha evacuat un total de 23 persones, de 2 masos de Pins (una persona en cada mas), d’un mas de Colomers (amb 5 persones) i de 8 cases del carrer Comerç, de Colomers. Totes elles, sanes i estàlvies. Continuen tallades les 2 vies d’accés a Vilopriu; la GIV-6232 (entre els quilòmetres 2 i 2,5) i la GI-634 (entre els punts 0 i 9).

Hores d’ara, el cap del foc es troba al nord de Foixà, després d’haver saltat el riu Ter a tocar del nucli urbà de Colomers.

Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) ha activat l’alerta del Pla especial d’emergències per incendis forestals de Catalunya INFOCAT per l’incendi forestal de Vilopriu, en el que s’han hagut de prendre mesures d’autoprotecció de la població, en especial el confinament dels veïns de les poblacions de Jafre, Colomers i Foixà, així com l’activació de la Unitat Mòbil de Protecció Civil (UMOPC) i els seus tècnics de la unitat logística de Protecció Civil de la Generalitat per a funcions de Centre de Comandament Avançat (CCA) de l'emergència.

Recordem que el pla INFOCAT estava en prealerta, des d'ahir diumenge i durant el dia d'avui, a partir de les informacions de la Direcció General de Medi Natural/ Agents Rurals sobre el perill d'incendi forestal derivat, entre d'altres, de la previsió de forts vents, també a l'Empordà, i la sequera acumulada.