Articles

Es manté activada la prealerta del pla Inuncat per la previsió de mala mar aquest dilluns i dimarts al litoral de Barcelona i Girona

Protecció Civil manté activada la fase de prealerta del pla Inuncat per la previsió de mala mar aquest dilluns i dimarts al litoral de Barcelona i Girona, on les onades poden superar els 2,5 metres d'alçada. Així mateix, es manté l'alerta per fortes ratxes de vent sobretot al Pirineu, Prepirineu i Empordà. El vent bufa de component nord i les ratxes més fortes s'assoleixen a les cotes elevades. Aquest migdia, a Portbou han arribat a un cop màxim de 136 km/h. La situació de sequera obliga a mantenir també activada la fase de prealerta del pla Infocat per l'elevat risc d'incendis forestals a les comarques de l'Empordà, Tarragona, Terres de l'Ebre i Alt Penedès.

Protecció Civil manté l'alerta del Pla de Protecció Civil de Catalunya Procicat per les ventades que durant el dia d'avui podran superar els 90 km/h a les comarques del Pirineu i Prepirineu. A les cotes altes, les ratxes de vent podrien assolir els 125 km/h. A mesura que avanci el dia, l'afectació per vent s'anirà reduint a les comarques de la Vall d'Aran, Alta Ribagorça, Pallars Sobirà i el Pallars Jussà. També es podran veure afectades, però amb menor probabilitat, les comarques de la Noguera, Alt Urgell, Cerdanya, Solsonès, Berguedà i el Ripollès.

També es manté la prealerta del Pla especial d'emergències per incendis forestals de Catalunya Infocat pel risc d'incendi forestal previst per aquest dilluns. En aquest sentit, el perill d'incendi forestal serà elevat a quasi tot el territori durant el dia d'avui tant per la previsió de ratxes de fort vent de component nord -sobretot a cotes elevades-, com per la humitat relativa baixa i l'escassetat de precipitacions recents. Es recomana extremar les precaucions davant la previsió de fortes ventades.

Concretament, el risc d'incendi forestal és alt a les comarques de l'Alt Penedès, Alt Camp, Baix Camp, Conca de Barberà, Priorat, Baix Ebre, Ribera d'Ebre, Terra Alta, Alt Empordà, Baix Empordà, Gironès, Pla de l'Estany i Selva.

A més, d'acord amb el decret de mesures per a la prevenció dels incendis forestals, queden anul·lades les autoritzacions per activitats amb risc d'incendi forestal que, segons les condicions específiques establertes en cada cas, estiguin afectades i així ho informi el Cos d'Agents Rurals.

Protecció Civil demana extremar les precaucions, especialment a les Terres de l'Ebre i comarques de Tarragona on la vegetació és força seca i el perill d'incendi és pot agreujar amb el fort vent. Qualsevol activitat que incrementi el risc d'incendi i evitar qualsevol actitud negligent que pugui afavorir l'inici o propagació d'un foc forestal.

Així mateix, també cal tenir en compte les recomanacions en les zones on hi hagi ventades fortes i adequar tota l'activitat, professional i d'oci, a les condicions de vent en cada moment. També, es demana precaució en la conducció.

Protecció Civil ha emès una prealerta del Pla Especial d'Emergències per Inundacions a Catalunya Inuncat en base a les previsions de mala mar durant el dia d'avui i demà al litoral de Barcelona i Girona. Segons la darrera previsió del Servei Meteorològic, aquest dilluns i dimarts s'espera maregassa, amb onades de més de 2,5 metres d'alçada, amb notable mar de fons de nord a totes les comarques de litoral gironí i barceloní, amb especial incidència a l'Alt i Baix Empordà. Les onades tendeixen a desplaçar-se en paral·lel a la costa. Es demana molta precaució a la població en les activitats recreatives o professionals en zones de mar.