Articles

Protecció Civil de la Generalitat desactiva l'alerta del PLASEQCAT per l'accident a Repsol Química a la Pobla de Mafumet

Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) ha desactivat l’alerta del Pla d'Emergència Exterior del Sector Químic de Catalunya (PLASEQCAT) activada per l’explosió aquesta matinada a la indústria Repsol Química, S.A. emplaçada al polígon nord de Tarragona a la Pobla de Mafumet, un cop s'ha controlat la situació, extingit l'incendi provocat per l'explosió i securitzada la planta.

Als volts de les 2:00 hores d’aquesta matinada el Centre de Coordinació Operativa de Catalunya CECAT de Protecció Civil de la Generalitat ha rebut l’avís que s’havia produït una explosió amb etilè com a substància involucrada a l’empresa Repsol Química a la Pobla de Mafumet. L’explosió ha originat un incendi que ha afectat un reactor de la Planta de Baixa Densitat. L’accident no ha causat ferits ni afectació exterior.

L’empresa ha activat el seu Pla d’Autoprotecció, i els seus equips d'intervenció han sectoritzat la zona i s’ha deixat cremar el combustible remanent. Els bombers de l’empresa i del Polígon Nord han treballat en l'accident i en l’extinció de l’incendi i, hores d’ara, el foc està totalment apagat i no queda res de combustible. Els Bombers de la Generalitat també s'han desplaçat al lloc de l'accident per comprovar l'afectació.

La situació es troba totalment controlada, els operatius ja s’han retirat i no hi ha cap risc per a la població.

El telèfon d’emergències 112 ha atès 112 trucades relacionades amb l’explosió, algunes també amb origen a Vila-Seca, perquè el so de l’explosió ha estat molt perceptible al territori.

Protecció Civil de la Generalitat ha activat l’alerta a les 2:15 hores un cop rebudes les primeres valoracions dels bombers i l’ha desactivat a les 3:15 hores. L’explosió no ha suposat un risc per a la població i no ha estat necessari establir mesures de confinament motiu pel qual NO s'han fet sonar les sirenes.