Articles

Protecció Civil de la Generalitat activa en ALERTA el Pla PROCICAT per les fortes ventades avui i demà arreu del territori

Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) informa que, d’acord amb les previsions del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC), activa en fase d’ALERTA el Pla de Protecció Civil de Catalunya (PROCICAT) per les fortes ventades que s’esperen arreu del territori avui i demà, sobretot a cotes altes.

A partir de les 18.00 h d’avui i principalment amb afectació al terç sud de Catalunya, el vent bufarà de component Nord i Oest, amb superació del llindar de 90 km/h, excepte a l’Alt Empordà i les Terres de l’Ebre on es poden superar els 125 km/h.

Les comarques amb més risc de patir fortes ventades avui són el Montsià, Baix Ebre, Terra Alta, Baix Camp, Priorat, Conca de Barberà i Alt Camp.

Per demà dimarts 5 de novembre de 2013, es preveu que el fenomen afecti tot el territori amb excepció de les comarques del nord de Barcelona i de Girona (excepte Alt Empordà i Ripollès, que sí es veuran afectades pel vent).

D'altra banda, segons l’informe de situació de perill d'incendi forestal pels propers dies elaborat pel Cos d’Agents Rurals, la situació de vent implicarà un increment del perill d’incendi forestal a causa del vent d'oest, mestral i tramuntana. L’àrea afectada coincidirà amb la zona de sequera actual del sud de Catalunya i, en menor mesura, del litoral i prelitoral de Barcelona.

Protecció Civil de la Generalitat demana extremar les precaucions, especialment a les Terres de l'Ebre, comarques de Tarragona i part de la Catalunya central on la vegetació és força seca i el perill d’incendi és pot agreujar amb el fort vent. Cal evitar qualsevol activitat que incrementi el risc d’incendi i evitar qualsevol actitud negligent que pugui afavorir l’inici o propagació d’un  foc forestal. En cas de veure una columna forestal en zona forestal o a prop de zona forestal, cal trucar immediatament al telèfon d’emergències 112 indicant la posició des d’on es truca i on es troba la columna de fum.

Tanmateix, també cal tenir en compte les recomanacions en les zones on hi hagi ventades fortes i adequar tota l'activitat, professional i d'oci, a les condicions de vent en cada moment:

Si sou a casa, tanqueu i assegureu portes, finestres i tendals. Cal abaixar completament les persianes i, si són de cordó, subjectar-les adequadament. Eviteu deixar testos o altres objectes no estàtics a les façanes i terrasses i recolliu la roba dels estenedors per evitar que el vent els pugui fer caure al carrer i provocar un accident.

També cal tenir precaució en la conducció i seguir les recomanacions del Servei Català de Trànsit (SCT).

Podeu rebre informació sobre la previsió meteorològica al compte de twitter @meteocatdel SMC, i de les afectacions i consells d’autoprotecció al compte de twitter @emergenciescat de la DGPC.