Articles

Prealerta del pla INUNCAT per pluges intenses fins avui al vespre a gran part del territori excepte als extrems del país i Ponent

Durant el matí i migdia, les pluges més intenses poden ser al litoral i prelitoral de Barcelona i Tarragona. A la tarda es poden estendre pràcticament arreu

Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) ha posat en situació de prealerta el Pla Especial d’Emergències per Inundacions a Catalunya INUNCAT, per les previsions del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC), que indiquen precipitacions que poden ser intenses fins avui al vespre a  gran part del territori excepte els dos extrems del país i comarques de Ponent.
Segons el SMC, durant el matí i fins al migdia, les tempestes intenses (que poden acumular més de 20 litres/m2 en 30 minuts) poden afectar sobretot les comarques del litoral i prelitoral de Barcelona i Tarragona.
De cara a la tarda i fins al vespre, les pluges s’estendrien a bona part del territori excepte les Terres de l’Ebre, nord de Girona, comarques de Lleida i comarques de l’Alt Pirineu i Aran (excepte Alt Urgell i Cerdanya).

Els xàfecs podran anar acompanyats de tempesta.
Protecció Civil de la Generalitat recomana que la ciutadania prengui les mesures d’autoprotecció necessàries en funció de la situació meteorològica i adapti les seves activitats de lleure i professionals. També cal mantenir nets terrats, punts de desguàs i embornals per evitar que s’acumuli aigua.
També es demana precaució a la ciutadania en general a prop de lleres, rius i guals: en el moment de la tempesta cal allunyar-se d’aquest punts, no travessar-los mai i situar-se en algun punt elevat si és possible. Si les tempestes van acompanyades d’aparell elèctric, cal evitar situar-se sota els arbres o torres elèctriques.

Des del Centre de Coordinació d’Emergències de Catalunya CECAT, Protecció Civil ha avisat els municipis afectats per la situació de risc i informarà les activitats com càmpings, colònies i travesses de l’evolució de la previsió.