Articles

Alerta del pla INUNCAT per les pluges intenses aquesta tarda a la meitat nord del país

Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) ha activat l’Alerta del Pla Especial d’Emergències per Inundacions a Catalunya INUNCAT, segons la darrera previsió delServei Meteorològic de Catalunya (SMC), que informa de precipitacions intenses aquesta tarda a la meitat nord del país.
Una línia de tempestes intenses està afectant hores d’ara el Pallars Jussà i podrà afectar en els propers minuts l’Alt Urgell i la Noguera. En alguns punts del Pallars Jussà, les tempestes han superat els 40 l/m2 en 30 minuts. Els xàfecs van acompanyats de tempesta i localment de calamarsa o pedra i amb fortes ratxes de vent.
Les pluges que estan descarregant aquesta tarda hores d’ara no han provocat incidències greus.

En les properes hores les pluges s’intensificaran i, durant la propera nit i matinada, podran afectar tota la meitat occidental del país.

A partir del vespre es preveu l’entrada d’un front per Ponent que al llarg de la nit afectarà tot el territori català i que progressivament s’anirà desplaçant cap a l’est durant el dia de demà.

La darrera informació del Servei Meteorològic de Catalunya indica que ha augmentat la probabilitat de tempestes avui i demà a la zona del Pirineu i Prepirineu de Lleida, al nord de la Catalunya Central i a Terres de l’Ebre, respecte a l’anterior previsió d’intensitat de pluges. En les comarques afectades per la previsió de pluges es podrà superar el llindar de 40 l/m2 en 30 minuts i, per tant, la darrera informació del Servei Meteorològic de Catalunya augmenta la previsió d’intensitat de les pluges respecte a aquest matí.

Protecció Civil recorda que es pot seguir l’evolució meteorològica al compte de Twitter @meteocat i els consells d’autoprotecció al compte de twitter de Protecció Civil @emergenciescat

Protecció Civil de la Generalitat recomana que la ciutadania prengui les mesures d’autoprotecció necessàries en funció de la situació meteorològica i adapti les seves activitats de lleure i professionals.
També es demana precaució a la ciutadania en general a prop de lleres, rius i guals: en el moment de la tempesta cal allunyar-se d’aquest punts, no travessar-los mai i situar-se en algun punt elevat si és possible. Si les tempestes van acompanyades d’aparell elèctric, cal evitar situar-se sota els arbres o torres elèctriques. Als àmbits urbans cal mantenir nets els embornals, les terrasses i patis i els accessos als baixos per evitar l’acumulació d’aigua, sobretot si habitualment es produeix aquesta afectació. Més consells a: www.gencat.cat/interior/inundacions
Des del Centre de Coordinació d’Emergències de Catalunya CECAT, Protecció Civil ha avisat els municipis afectats per la situació de risc i informarà les activitats com càmpings, colònies i travesses de l’evolució de la previsió.
Des de Protecció Civil també es recorda que cal seguir les recomanacions del Servei Català de Trànsit pel que fa a la conducció i augmentar la distància de seguretat entre vehicles i reduir la velocitat en cas de pluja intensa.