Articles

Protecció Civil de la Generalitat desactiva l'Alerta del Pla INUNCAT un cop passat el front de pluges que, finalment, ha descarregat sobretot a sobre el mar

El pla INUNCAT queda ara en situació d’avís per la previsió de pluges durant el dia d’avui al terç nord est de Catalunya. La previsió sobre el mal estat de la mar al Baix i Alt Empordà es retarda fins aquest vespre i propera nit. Actualment no hi ha condicions de mala mar.

Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) ha desactivat l’Alerta del Pla Especial d’Emergències per Inundacions a Catalunya INUNCAT, un cop el front de pluges intenses ha passat, descarregant, sobretot, sobre el mar i no causant així, incidents a Catalunya. El telèfon d’emergències 112 ha atès només una desena de trucades per acumulació de bassals a vies públiques. Les pluges han passat ràpid i han descarregat amb intensitat i amb fort aparat elèctric sobre el mar, principalment, segons indica el Servei Meteorològic de Catalunya.
Amb tot, el pla INUNCAT queda ara en fase d’Avís d’acord amb la darrera previsió del Servei Meteorològic de Catalunya que informa de pluges intenses que podran afectar durant tot el dia d’avui a la zona del nord est del país. Les comarques afectades són: Ripollès, Garrotxa, Pla de l’Estany, Baix Empordà, Gironès, Selva, Maresme, Vallès Oriental i Osona.

Les precipitacions poden anar acompanyades de tempesta i localment de calamarsa o pedra.
D’altra banda, es preveu mar de fons amb onades que poden superar els 2,5 metres (maregassa) a l’Empordà a partir d’aquest vespre i durant la propera nit i matinada. La previsió indicava que hi hauria mala mar des d’aquest matí, però la previsió ha canviat i retarda l’aparició del fenomen fins aquesta tarda.