Articles

Protecció Civil emet un avís per la possible superació del llindar d'informació d'ozó troposfèric a la Plana de Vic i comarques de Girona

Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) ha emès aquest migdia un avís per la possible superació del llindar d’informació d'ozó troposfèric a la Plana de Vic (Osona) i comarques de Girona.

L'avís s'ha emès en base a la informació rebuda de la Direcció General de Qualitat Ambiental a través del Servei de Vigilància i Control de l’Aire sobre la previsió que avui es pugui superar el llindar d’informació d’ozó troposfèric per sobre dels 180 micrograms per metre cúbic a la zona de mesurament de la Plana de Vic i comarques de Girona.

Protecció Civil de la Generalitat, d’acord amb les recomanacions de l’Agència de Salut Pública de Catalunya, demana com a mesura preventiva que les persones més sensibles a la contaminació atmosfèrica (persones amb problemes respiratoris, gent gran i nens petits) evitin realitzar esforços físics a l'aire lliure, principalment si produeixen fatiga, són de llarga durada i es realitzen quan els nivells d’ozó són més alts.

Trobareu més informació sobre l’ozó troposfèric al webwww.gencat.cat/interior/atmosfera i seguir-la via twitter amb l'etiqueta #ozó.