Articles

Protecció Civil de la Generalitat: Prealerta del pla INFOCAT per l'alt risc d'incendi avui

Avui el risc d’incendi forestal, d’acord a la previsió de perill d’incendi de la Direcció General de Medi Natural i Biodiversitat, és molt alt a les comarques següents:

- Demarcació de Barcelona: Baix Llobregat, Vallès Occidental
- Demarcació de Catalunya Central: Anoia, Bages
- Demarcació de Lleida: Urgell, Segarra
- Demarcació de Tarragona: Conca de Barberà
- Demarcació de Terres de l'Ebre:  Ribera d’Ebre, Terra Alta

A més, durant el dia d’avui les següents comarques tenen un risc d’incendi forestal alt: Alt Empordà, Pla de l’Estany i la Selva a Girona; Vallès Oriental, Maresme, Alt Penedès i Garraf a la demarcació de Barcelona; Baix Penedès, Tarragonès, Alt Camp i Priorat a Tarragona; Baix Ebre i Montsià a Terres de l’Ebre; la Noguera a Lleida; l’Alt Urgell a l’Alt Pirineu i Aran; i el Solsonès a la Catalunya Central.

Cal extremar les precaucions en zones properes al bosc i evitar qualsevol activitat generadora de risc d’incendi. En cas d’observar una columna de fum, cal trucar de forma immediata al telèfon d’emergències 112 indicant la vostra posició i la de la columna de fum amb la màxima precisió possible.
Es recorda que, d’acord amb el Decret 64/1995 de mesures per a la prevenció dels incendis forestals, queden anul·lades les autoritzacions per activitats amb risc d’incendi forestal.

Augment significatiu de les temperatures
Protecció Civil també manté l’avís per situació de ric per calor, d’acord a les prediccions del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) d’augment significatiu de les temperatures a partir de les 14:00 h d’avui.

Es preveu que se superi el llindar de temperatura màxima extrema durant el dia d’avui a totes les comarques de Lleida, excepte la Segarra, i a les comarques de l’Alt i Baix Empordà, Pla de l’Estany, Gironès i Garrotxa de la demarcació de  Girona.

A la resta del territori català, les temperatures també es poden incrementar i per tant també cal aplicar les recomanacions de Protecció Civil, que podeu consultar al web www.gencat.cat/interior/onadadecalor

Protecció Civil recomana a la ciutadania que s’informi de com fer front a aquest augment significatiu de les temperatures, sobretot en el cas dels grups més vulnerables a la calor (gent gran, nadons, malats crònics,...) i que també tingui en compte la incidència de les temperatures i de llurs activitats en el risc d’incendi forestal.

Sobretot es recomana evitar la deshidratació, evitar sortir a les hores de màxima insolació, en especial, en el cas dels nadons i la gent gran, així com tenir cura dels familiars i veïns d’edat avançada o malalts que viuen sols. En cas d’emergència cal trucar al telèfon 112.

A més, us recordem que podeu trobar més consells al Canal Salut Consells per l’estiu.

Tanmateix, la DGPC ha recomanat als municipis que reforcin les mesures de prevenció per a la protecció de les persones més vulnerables a la calor i també quant a prevenció del risc d’incendi forestal.