Articles

La remuntada de la temperatura de dilluns donarà pas a un episodi de tempestes fortes entre dimarts i dijous

El Servei Meteorològic de Catalunya informa que per dilluns es preveu una pujada de la temperatura i que la calor sigui la protagonista arreu del país, així com la xafogor sobretot a la zona litoral i prelitoral. A més, és possible que se superi el llindar de temperatura màxima extrema a punts de Ponent i de l’extrem nord-est de Catalunya. La predicció per dilluns indica que es podran arribar a valors de temperatura màxima entre 32 i 37 ºC a Ponent i a punts de l’extrem nord-est, entre 30 i 35 ºC a la resta de l’interior i al Prelitoral, i entre 28 i 33 ºC al litoral.
Amb aquesta predicció el Servei Meteorològic de Catalunya ha emès un avís per calor per dilluns 5 d’agost de 2013.

Malgrat que la calor seguirà ben present, dimarts la temperatura tendirà a davallar lleugerament, i al llarg de la tarda s’iniciarà un episodi de xàfecs i tempestes que afectarà el nord i oest de Catalunya, especialment el Pirineu i Prepirineu Occidental, on podran ser fortes (més de 20 mm en 30 minuts) i acompanyades de calamarsa.

Dimecres les tempestes es reactivaran, especialment a partir de migdia, quan podran ser d’intensitat forta (més de 20 mm en 30 minuts) a la meitat nord i est del país. Al final del dia els xàfecs i les tempestes es desplaçaran al litoral i al prelitoral, i quedaran restringides en aquesta zona fins dijous al matí. Localment aniran acompanyades de calamarsa o pedra i, a causa de la forta inestabilitat atmosfèrica, podrien donar lloc a fortes ratxes de vent associades a temps sever.

Per aquest motiu el Servei Meteorològic de Catalunya ha emès un avís per intensitat de pluja per dimarts 6 i per dimecres 7 d’agost de 2013.

Tot i que el pas de la pertorbació donarà lloc a una baixada termomètrica generalitzada i a l’entrada de vent del nord, la predicció a mitjà termini indica el retorn de l’estabilitat atmosfèrica a partir de divendres, amb una recuperació de la temperatura al llarg del cap de setmana.

Més informació a www.meteo.cat i a les xarxes socials facebook.com/meteocat i @meteocat.