Controlat l'incendi forestal de Vallirana

L’incendi forestal de Vallirana està controlat. Els Bombers de la Generalitat que continuen fent-hi tasques d’extinció l’han controlat a les 11.10 hores d’aquest matí. Tot i això, 10 dotacions terrestres continuaran remullant tot el perímetre afectat pel foc, revisant que no hi hagi cap punt calent i refrescant el terreny. També sobrevola la zona un helicòpter de comandament i un helicòpter bombarder. Igualment es manté l’estructura de comandament. En total, i segons dades dels Agents Rurals, l’extensió cremada és de 80,02 hectàrees de vegetació; bàsicament pi blanc i matoll.

D’altra banda, els Bombers de la Generalitat continuen remullant el perímetre de 25 hectàrees de l’incendi de Miravet, controlat des de les 03.09 hores de la matinada passada. Aquí, hi treballen 20 dotacions terrestres i un helicòpter de comandament.

Protecció Civil de la Generalitat ha desactivat aquest matí el pla INFOCAT i ha finalitzat també la prealerta, un cop els Bombers de la Generalitat han donat per controlat l’incendi de Vallirana i també perquè per avui no hi ha cap zona amb risc molt alt ni extrem d’incendis forestals, d’acord amb la predicció de perill del Servei de Prevenció d’Incendis Forestals i Agents Rurals de la Direcció General de Medi Natural i Biodiversitat.

Recordar, però, que aquests dies són una treva de la calor que pot arribar a finals de setmana, i que cal mantenir la prudència i prevenció en totes les activitats a l’entorn natural i en especial a les proximitats de masses forestals, respectant les prohibicions de fer foc i la necessitat d’autorització prèvia. Per últim, recordar que cal trucar al telèfon 112 davant qualsevol columna de fum i estar atents a les indicacions de les autoritats i els operatius d’emergència en cas d’incendi forestal.