Articles

Protecció Civil de la Generalitat desactiva el Pla TRANSCAT, que s'havia activat per l'incendi d'un camió cisterna al Papiol (Baix Llobregat)

Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) ha desactivat el Pla especial d'emergències per accidents en el transport de mercaderies perilloses per carretera i ferrocarril a Catalunya (TRANSCAT) que s’havia posat primer en fase d’emergència, posteriorment rebaixada a alerta, aquesta tarda per l’incendi que afectava la cisterna d’un camió que transportava benzina a l’AP-2 al Papiol, just a l’enllaç amb l’AP-7, en els carrils que circulen en sentit nord.

L’alerta s’ha activat a les 16h a conseqüència de l’incendi d’un camió que transportava benzina al pk 14,5 de l’AP-2 (tram Molins de Rei – El Papiol, sentit Girona). A les 20:18h s’ha finalitzat el transvasament de benzina del camió accidentat, i immediatament s’han iniciat els treballs de reparació de la calçada i la retirada del camió amb grues de gran tonatge.
L’enllaç de l’AP-2 i l’AP-7 sentit Nord que ha estat tallat durant la tarda es troba parcialment obert, informa el Servei Català de Trànsit  i mentre continuen treballant asfaltant la calçada. Preveuen la obertura total a les 02:00 am.
L’incendi ha afectat també part de vegetació al costat de la via, que els Bombers de la Generalitat han controlat al voltant de les 17.00 h. Prèviament havien apagat l’incendi de la cisterna.  Fins a deu dotacions de Bombers de la Generalitat han participat en l'extinció del foc i contenció de la càrrega. Diverses dotacions de Mossos d'Esquadra també han participat en la gestió del tall de trànsit.

Cap persona ha resultat ferida
Protecció Civil de la Generalitat ha comunicat l’accident a l’Agència Catalana de l’Aigua per tal que valori la possible afectació de l’espumogen emprat en l’extinció barrejat amb benzina que hagi anat a la zona de la riera.
El tècnic de l’Agència Catalana de Residus ha informat que es tracta de 35.000 l de benzina. Gran part del combustible s'ha cremat, la que no ha cremat ha quedat barrejada amb aigua i escuma. La Direcció General de Carreteres farà les comprovacions pertinents per veure l’estat de l’asfalt.