Articles

Protecció Civil manté la Prealerta del pla INUNCAT per les tempestes d'aquesta tarda al Pirineu i Prepirineu i les pluges intenses de demà a gairebé tot el país

Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) manté la Prealerta del Pla Especial d’Emergències per Inundacions a Catalunya INUNCAT en base a les darreres informacions del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) que preveuen precipitacions intenses aquesta tarda a tot el Pirineu i Prepirineu excepte a les comarques gironines.

La previsió meteorològica indica les pluges s’estendran demà dimecres durant el dia a tot el país excepte a les Terres de l’Ebre. De nou, al vespre, s’espera que els ruixats es concentrin al nord de Catalunya.
Les precipitacions seran en forma de xàfec o tempesta i poden anar localment acompanyades de calamarsa o pedra i de vent ratxejat. La pluja pot superar el llindar d’intensitat de 20 l/m2 en 30 minuts.
El Servei Meteorològic de Catalunya preveu que l’episodi de pluges intenses pugui allargar-se fins dijous.
Podeu seguir l’evolució de la previsió a través del compte de Twitter @meteocat i de les afectacions que hi pugui haver, així com consells de protecció civil al compte @emergenciescat
Protecció Civil de la Generalitat recomana a la ciutadania en general precaució a prop de lleres, rius i guals i passos subterranis: en el moment de la tempesta cal allunyar-se d’aquest punts, no travessar-los mai i situar-se en algun punt elevat si és possible. Als àmbits urbans cal mantenir nets els embornals, les terrasses i patis i els accessos als baixos per evitar l’acumulació d’aigua, sobretot si habitualment es produeix aquesta afectació. Mai deixeu el vehicle aparcat en rieres, encara que estiguin seques. Més consells a: www.gencat.cat/interior/inundacions En cas de tempesta amb aparell elèctric, cal evitar situar-se a camp obert o sota arbres, línies i/o torres elèctriques.
D’altra banda, segons les informacions facilitades per Endesa Generación i l’Agència Catalana de l’Aigua continuen les maniobres ordinàries d’algunes presses i, com a conseqüència d’aquestes, els cabals dels rius són superiors als habituals:

Endesa Generación:

Conca del Segre:

Sopeira: 11 m3/s
Embassament de Lleida: 41 m3/s
Sant Llorenç de Montgai: 10 m3/s

Conca de la Noguera Pallaresa:

Talarn: 25 m3/s

Agència Catalana de l’Aigua:

Conca del Llobregat:

Llosa de Cavall: 1.9 m3/s