Articles

Protecció Civil recomana anul·lar les activitats a l'aire lliure als vallesos, el Baix Llobregat i el Barcelonès pel fort vent

Protecció Civil ha elevat a fase d'Emergència 1 el Pla Procicat a causa del temporal de vent i ha recomanat que s'anul·lin les activitats a l'aire lliure a les comarques del Barcelonès, el Baix Llobregat, el Vallès Occidental i el Vallès Oriental. A la resta de Catalunya, Protecció Civil recomana seguir aquesta mateixa mesura en funció de com s'observi l'evolució del vent. A hores d'ara ja són 1.270 les trucades ateses pel telèfon 112 per incidències de la ventada, 359 des de Terrassa, 164 des de Sabadell i 161 des de Barcelona. De la mitjanit d'aquest dimarts, els Bombers han atès 738 serveis, la majoria dels quals, 564, a la regió metropolitana nord, bàsicament als dos vallesos.

Protecció Civil demana també limitar al màxim els desplaçaments a la via pública allà on la ventada es fa sentir més, com ara a Terrassa o Sabadell.

Per aquesta tarda hi ha convocada una reunió del consell assessor de Protecció Civil amb representants dels diferents cossos de seguretat i diferents departaments de la Generalitat per fer seguiment de la ventada.