Articles

Protecció Civil de la Generalitat activa en ALERTA el Pla INUNCAT per la previsió de pluges intenses aquesta tarda al nord-est del país

A partir d’aquest migdia i fins la matinada d’avui pot haver-hi xàfecs d’intensitat forta a tota la meitat nord i est de Catalunya amb especial incidència a les comarques del Ripollès, la Garrotxa, la Selva i Osona

Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) ha activat en ALERTA el Pla especial d'emergències per inundacions a Catalunya INUNCAT d’acord amb les previsions del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) i per les afectacions que es preveu que se'n poden derivar.

La previsió meteorològica per avui, a partir del migdia, indica que es poden donar xàfecs intensos a tota la meitat nord i est de Catalunya: comarques del Pirineu i Prepirineu, de la Catalunya Central, de Girona i de l’àrea metropolitana de Barcelona. En totes aquestes comarques els xàfecs podrien superar els 20 l/m2 en 30 minuts i anar acompanyats de calamarsa. L’alerta de l’INUNCAT s’ha emès atesa l’especial probabilitat de tempestes fortes a les comarques del Ripollès, la Garrotxa, la Selva i Osona segons la predicció de l’SMC.

A mesura que avanci la tarda i sobretot cap al vespre i matinada les pluges s’han d’afeblir però sense desaparèixer a la zona del terç nord-est. De cara a demà a la tarda es preveu un nou episodi de pluges que podria afectar principalment el Pirineu i Pre-pirineu de Lleida tot i que amb menor intensitat de la prevista per avui.

Davant la previsió de xàfecs intensos, Protecció Civil de la Generalitat, a banda d’informar als municipis afectats per la previsió i als serveis d’emergència, ha comunicat de forma preventiva la previsió meteorològica als coordinadors i responsables de les diferents activitats amb menors a l’aire lliure regulades per la Direcció General de Joventut de la Generalitat de Catalunya i que es troben a les zones on es preveuen les pluges. En especial s’ha informat a les colònies i campaments amb infants i joves, i se’ls ha demanat que extremin la precaució en les activitats a prop de rieres aquesta tarda i que segueixin els protocols de seguretat que tenen disponibles si és necessari.

Font: Premsa Gencat