Alerta per tempestes fortes aquest diumenge al centre i nord-est de Catalunya

Protecció Civil ha activat la fase d'alerta del pla Inuncat davant la previsió de fortes tempestes aquest diumenge al centre i nord-est de Catalunya. Segons el Servei Meteorològic de Catalunya (SMC), els xàfecs podran deixar més de 20 litres en 30 minuts i anar acompanyats de calamarsa o pedra. Les precipitacions més abundants s'esperen a partir de la tarda a les comarques del Gironès, Pla de l'Estany, Selva i Garrotxa, tot i que també poden estendre's a d'altres punts de Barcelona i la Catalunya central. Protecció Civil demana precaució a la ciutadania en les activitats a l'aire lliure i en els desplaçaments amb cotxe en cas de tempesta, especialment a les proximitats de lleres, rius i guals.

Si les tempestes van acompanyades d'aparell elèctric, cal evitar situar-se sota els arbres o torres elèctriques. Als àmbits urbans cal mantenir nets els embornals, les terrasses i patis i els accessos als baixos per evitar l'acumulació d'aigua. Protecció Civil recorda que es pot seguir l'evolució de les incidències més significatives i dels consells d'autoprotecció al compte de twitter @emergenciescat, l'estat de la xarxa viària en temps real al web i al twitter de @transit i la predicció meteorològica a @meteocat.