Articles

Protecció Civil rebaixa a fase de Prealerta el pla INFOCAT per l'incendi de Tivissa

Un cop finalitzada la reunió del Centre de Comandament Avançat (CCA) del pla INFOCAT per l’incendi forestal de Tivissa (Ribera d’Ebre), Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) arran del canvi de la situació de l'incendi forestal que ja està estabilitzat, la finalització de les restriccions d'accés a gran part de les zones afectades i l'autorització a la població evacuada de retornar a casa seva, desactiva l’Alerta del pla especial d'emergències per incendis forestals de Catalunya (INFOCAT), que passa a fase preventiva de Prealerta.

Així mateix, Protecció Civil dóna per finalitzada la intervenció de la Unitat Mòbil de Protecció Civil (UMOPC) en les seves tasques de Centre de Comandament Avançat (CCA) del pla INFOCAT a l’incendi forestal de Tivissa. La UMOPC ha acollit 3 reunions del CCA, fins l'última d'aquesta nit a les 21:00 hores.

També es desactiva el dispositiu de Creu Roja que ha donat suport a les persones evacuades a causa de l’incendi.

En motiu de la fase de Prealerta del pla INFOCAT, el Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT) es mantindrà fent seguiment detallat de l'evolució de l'incendi forestal i el responsable de Protecció Civil de la Generalitat a les Terres de l'Ebre es mantindrà activat per incorporar-se a les diferents reunions de coordinació que es continuïn realitzant al territori.