Protecció Civil activa l'alerta del INFOCAT per l'incendi de Tivissa

La Direcció General de Protecció Civil (DGPC) de la Generalitat ha activat, a les 18:50 hores, la fase d'alerta del pla especial d'emergències per incendis forestals de Catalunya (Infocat), per l'incendi forestal que s'està produint des d'ahir a la tarda al municipi de Tivissa (Ribera d'Ebre), davant les informacions del cos dels Bombers de la Generalitat en relació a les dificultats en les tasques d'extinció a causa del canvi del vent, a la durada del propi incendi superior a les 24 hores i les previsions de que s'allargui la seva extinció.

Segons informa Bombers de la Generalitat, la zona de l'incendi es de difícil accés i aquest fet alenteix les tasques d'extinció i es preveu que sigui de llarga durada. Així mateix, durant aquesta tarda han canviat les condicions meteorològiques, fet que ha provocat un canvi de direcció del cap de l'incendi, que ara es dirigeix cap al municipi de Ginestar. En aquests moments es troben al lloc de l'incendi 80 vehicles (11 mitjans aeris i 69 dotacions terrestres). El Centre de Comandament de Bombers s'ha instal·lat al parc de bombers de l'Ametlla de Mar.

Agents Rurals ha informat que fins al moment l'incendi hauria afectat 180 hectàrees de vegetació forestal.

Mossos d'Esquadra informa que aquesta tarda s'han desallotjat 24 masies de la zona de la Plana dels Burgans però encara es desconeix el nombre de persones totals perquè en aquests moments s'està realitzant la filiació i recompte. Ahir a la nit ja es van evacuar 19 persones d'un altre grup de masies de les quals 14 han estat acollides al càmping de Tivissa per part de Protecció Civil a través de la gestió amb l'ajuntament.

L'ajuntament de Tivissa ha informat que ha posat el seu pla d'actuació municipal per incendis forestals en fase de prealerta.

El tècnic de Protecció Civil a les Terres de l'Ebre està fent tasques de reforç en la coordinació general amb el municipi de Tivissa i els de l'entorn i d'enllaç directe amb el CECAT com a centre de coordinació de l'emergència.

En aquests moments s'ha activat la unitat mòbil de protecció civil (UMOPC) per tasques de centre de comandament avançat i de coordinació del pla INFOCAT.