Articles

Prealerta del Pla INUNCAT per la previsió de pluges intenses que la propera matinada es podrien concentrar a les comarques de ponent

Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) manté en Prealerta el Pla especial d'emergències per inundacions a Catalunya (INUNCAT) per la previsió del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) de pluges intenses a partir d’aquest vespre a les comarques de la Val d’Aran, Pallars Jussà i Sobirà, l’Alta Ribagorça i la Noguera. La darrera previsió indica que durant la propera matinada els ruixats es podran concentrar a les comarques de ponent.

Segons la informació de l’SMC, demà a les hores centrals del dia, la probabilitat de pluges intenses afectarà sobretot a les comarques centrals, desplaçant-se de nord cap a sud. Les comarques on descarregarà amb més probabilitat són: Bages, Osona, Garrotxa, Pla de l’Estany, Gironès, Selva, Maresme, Vallès Occidental i Oriental, Barcelonès i Baix Llobregat. A la zona afectada, les pluges podran superar els 20 l/m2 en 30 minuts. Les precipitacions sovint vindran acompanyades de tempesta i localment amb calamarsa. A més hi haurà vent ratxejat i fort.

Davant la incertesa de les zones on les tempestes podran descarregar, la Prealerta del Pla INUNCAT de Protecció Civil de la Generalitat afecta gairebé tot Catalunya i Protecció Civil recomana precaució arreu i estar atents a la possible aparició de tempestes.

Protecció Civil de la Generalitat també demana molta precaució a la ciutadania sobretot en la mobilitat demà a primera hora del matí, recorda que cal augmentar la distància de seguretat entre vehicles i reduir la velocitat en cas de pluja intensa, així com seguir les recomanacions del Servei Català de Trànsit pel que fa a la conducció en situacions meteorològiques adverses.

Protecció Civil recomana que, abans que comenci a ploure, reviseu la teulada i mantingueu nets els baixants i desguassos d'aigua de pluja, especialment als patis o als terrats dels edificis. Si la pluja intensa us sorprèn al cotxe, a prop de lleres, rius i guals, eviteu travessar-los, encara que estigueu circulant amb un vehicle del tipus 4x4 i malgrat semblin portar poc cabal, ja que aquest pot incrementar de forma sobtada. Més consells a: www.gencat.cat/interior/inundacions.