Articles

Protecció Civil posa en Prealerta el pla INUNCAT per les pluges intenses que afecten el nord de la comarca del Maresme

Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) ha emès una Prealerta del Pla especial d’emergències per inundacions a Catalunya INUNCAT per les pluges intenses que afecten la comarca del Maresme.

El Servei Meteorològic de Catalunya ha emès un avís d’observació de pluja en el que es pot superar el llindar de 20 litres per metre quadrat en 30 minuts i que afecta al nord del Maresme. En aquests moments s’observa un nucli de tempesta, que localment pot estar descarregant amb forta intensitat. Les previsions indiquen que la tempesta no durarà molta estona.

Des de Protecció Civil es recomana molta precaució a la ciutadania a prop de lleres, rius i guals i en totes les activitats previstes a zones de muntanya i a l’aire lliure en general si us trobeu en una zona on descarrega amb força.  En cas de que les tempestes us afectin en aquestes zones, busqueu l’aixopluc als punts més elevats i espereu que passi la tempesta, i sobretot eviteu travessar guals, rieres, torrents i rius en general malgrat semblin portar poc cabal, ja que es poden incrementar de forma sobtada. Més consells a: www.gencat.cat/interior/inundacions.

Protecció Civil també recorda que cal seguir les recomanacions del Servei Català de Trànsit pel que fa a la conducció i augmentar la distància de seguretat entre vehicles i reduir la velocitat en cas de pluja intensa.