dimecres, 30 de Juliol de 2025
Agenda Turisme i Gastronomia

Tot a punt per a la 12a edició de l’Altacústic a Altafulla

Tot a punt per a la 12a edició de l’Altacústic a Altafulla

El festival, que se celebra aquest cap de setmana a Alatulla, es consolida com l’esdeveniment musical d’estiu de referència de l’escena emergent catalana al Camp de Tarragona

Del 18 al 20 de juliol, la Vila Closa d’Altafulla tornarà a convertir-se en un escenari obert a la música amb la 12a edició de l’Altacústic, Festival de Música Independent d’Altafulla, que enguany consolida el seu format multiespai i reforça el compromís amb l’escena emergent catalana. El festival comptarà amb actuacions de nous talents i artistes de referència com Ferran Palau i Joan Colomo.

Presentat el passat 10 de juny pel coalcalde d’Altafulla, Jordi Molinera, i el director artístic del festival, Kike Colmenar, l’Altacústic es reivindica com una cita inexcusable per als amants de la música de proximitat i qualitat, que es desenvolupa en espais emblemàtics del nucli històric com la plaça de l’Església, la plaça del Pou o el Casal Cultural la Violeta.

“L’Altacústic és ja un dels esdeveniments culturals amb més tradició de l’estiu altafullenc”, va assenyalar Jordi Molinera. “Allarguem un dia més la programació i reforcem el model multiespai. Amb 12 edicions, aquest festival ha aconseguit obrir-se un nom propi en el panorama musical català.”

Per la seva part, Gemma Maymó, regidora de Cultura, ha destacat que “l’Altacústic és un festival que parla de qui som com a poble: obert, creatiu, acollidor i arrelat al territori. Apostem per la cultura en viu i de quilòmetre zero, i volem continuar sent referents en la manera d’apropar la música al públic, sense grans escenaris, però amb molta ànima.”

El director artístic Kike Colmenar va remarcar el valor de combinar música, patrimoni i territori en una proposta única i propera. “Aquesta edició torna a ser una aposta per l’escena emergent, però també recupera artistes que formen part de l’ADN del festival com Joan Colomo i Ferran Palau. Tot està pensat perquè el públic pugui gaudir d’una experiència adaptada a cada espai”, va explicar.

Com a novetat, el festival incorpora enguany un concert de cloenda únic i de pagament, a càrrec de Ferran Palau al Casal Cultural la Violeta (entrada: 10 €), que permet més llibertat tècnica i artística per oferir una proposta especial de final de festa.

Programació Altacústic 2025

Divendres 18 de juliol — Escenari Església

• 20:00 h — Núria Duran
• 21:00 h — Nerea Bassart
• 22:30 h — Minibús Intergalàctic

Dissabte 19 de juliol

• 20:00 h — Anaïs Vila (Escenari Pou)
• 21:00 h — Steve Smyth (Escenari Església)
• 22:00 h — Joan Colomo (Escenari Pou)
• 23:00 h — Sandra Monfort (Escenari Església)

Diumenge 20 de juliol — Casal La Violeta

• 20:00 h — Ferran Palau (entrada: 10 €)

Amb aquesta nova edició, l’Altacústic reafirma la seva vocació de promoure el talent emergent, connectar amb el territori i oferir una experiència musical única, propera i col·lectiva al cor d’Altafulla.

Més informació i entrades: http://www.altacustic.cat
Organitza: Regidoria de Cultura de l’Ajuntament d’Altafulla

Sobre Nosaltres

Donem visibilitat a les actuacions que es fan des dels ajuntaments de Catalunya i Comuns d'Andorra. Si ets Ajuntament posa't en contacte amb la nostra redacció i activa la teva Sala de Premsa.

Per petit que sigui un municipi de ben segur que s'hi fan coses interessants. Uneix-te a la primera plataforma informativa d'actualitat municipal del país i amplia la difusió de les teves informacions. Canal Ajuntament és també un punt de trobada per a l’intercanvi d’experiències on a partir de la informació publicada els responsables polítics i tècnics dels consistoris catalans tenen l’oportunitat de conèixer què s’està fent des dels ajuntaments.