dimarts, 01 de Juliol de 2025
Turisme i Gastronomia

Sitges atrau un turista més internacional, amb més despesa i estades més llargues

Sitges atrau un turista més internacional, amb més despesa i estades més llargues

La despesa per persona al 2024 supera per primer cop els 1.200 €. L’estada mitjana a la vila augmenta a 5,7 nits, i el Regne Unit, França, Alemanya i els Estats Units es mantenen com els mercats que aporten major nombre de visitants.

Sitges consolida el seu atractiu com a destinació turística d’oci i vacances entre els turistes internacionals, que allarguen cada vegada més la seva estada al municipi. Així ho confirma l’Informe del Perfil i Hàbits del Turista 2024 a Sitges, elaborat per LAB Turisme de la Diputació de Barcelona, amb la col·laboració de la regidoria de Turisme de l’Ajuntament de Sitges. L’estada mitjana del visitant augmenta fins a les 5,7 nits, respecte les 5,2 nits de l’any anterior, i la despesa total per persona s’enfila fins als 1.203 €, un increment del 51% respecte el 2023 i superior fins i tot al pic post pandèmic del 2022.

El 71,3% dels visitants provenen de fora de l’Estat. Els principals mercats internacionals es mantenen estables, amb el Regne Unit, França, Alemanya i els Estats Units al capdavant. L’índex de repetició retrocedeix del 66% al 57,8%, apuntant a una major presència de primeres visites.

L’informe subratlla també que gairebé el 90% dels turistes es desplacen a peu per Sitges durant la seva estada, cosa que reforça la percepció de la vila com una destinació còmoda, segura i accessible, on l’experiència de passejar pels seus carrers i façana marítima forma part de l’atractiu principal.

Els aspectes més ben valorats pels turistes són la seguretat, l’amabilitat de la gent, l’entorn natural, la restauració i les platges. També obtenen bones puntuacions la neteja, la gastronomia i l’allotjament. Tots aquests àmbits, aconsegueixen una puntuació de més de 8 punts sobre 10. Per contra, l’oferta d’aparcament continua sent el punt més feble, amb una valoració de 6,5 punts.

L’estudi posa sobre la taula el repte d'augmentar la descoberta del territori proper, atès que el 71% dels turistes no surten del municipi i es concentren sobretot en excursions puntuals a Barcelona.

La recollida i anàlisi d'aquestes dades permet entendre millor com evoluciona el turisme a Sitges. Disposar d’informació actualitzada i fiable ajuda a tenir una imatge clara del perfil dels visitants, i això permet aplicar accions turístiques basades en criteris objectius. La finalitat és impulsar un model turístic més sostenible, competitiu i adaptat tant al territori com a la ciutadania.

Sobre Nosaltres

Donem visibilitat a les actuacions que es fan des dels ajuntaments de Catalunya i Comuns d'Andorra. Si ets Ajuntament posa't en contacte amb la nostra redacció i activa la teva Sala de Premsa.

Per petit que sigui un municipi de ben segur que s'hi fan coses interessants. Uneix-te a la primera plataforma informativa d'actualitat municipal del país i amplia la difusió de les teves informacions. Canal Ajuntament és també un punt de trobada per a l’intercanvi d’experiències on a partir de la informació publicada els responsables polítics i tècnics dels consistoris catalans tenen l’oportunitat de conèixer què s’està fent des dels ajuntaments.