La junta de portaveus de l'Ajuntament acorda de forma unànime donar 20.000 euros a la Creu Roja, una de les entitats que ha habilitat un compte per ajudar els territoris que més han patit la catàstrofe.
Un tràiler amb una capacitat de 20 tones ha sortit aquest dimecres al vespre del Prat cap al País Valencià amb els materials d'ajuda per a les poblacions afectades per la DANA que han recollit en els darrers dies a la Nau, la seu de la Federació el Nus, els Castellers i els Gegants del Prat. Aquestes dues entitats van organitzar una captació popular des de dissabte fins dimecres, durant la qual centenars de persones han aportat material de tota classe, des de roba i aigua fins a material per a netejar el fang a les zones afectades. Així mateix, el tràiler, prestat per l'empresa AGC Newtral, transporta també material donat pel departament de Manteniment i Serveis Urbans, com galledes i pales. Aquesta acció solidària se suma a altres iniciatives de suport que el municipi està impulsant per contribuir al restabliment de la normalitat a la zona, com l'enviament a la localitat de Paiporta de set policies locals i l'aportació econòmica de 20.000 euros que acaba d'aprovar el consistori. La recollida de material continuarà els dies que venen a l'Estruch, organitzada pel Terlenka en col·laboració amb les dues entitats de cultura popular.
El vehicle, que va sortir poc després de les 20 hores de la nau de la Federació de Cultural Popular el Nus del Prat, ha carregat, entre d'altres, estris de neteja que serviran perquè el voluntariat que està actuant sobre el terreny pugui fer les tasques de condicionament dels carrers i els habitatges negats. A més a més d'aquest tràiler, els Castellers i Gegants del Prat ja han recollit i transportat fins a València o a punts de distribució logística més de 20 tones durant el cap de setmana. Des de llavors fins avui a l'hora de sortida del vehicle l'entitat ha seguit rebent donacions de la ciutadania pratenca. Centenars de persones d'aquestes dues entitats han recollit en els darrers dies i preparat per al seu transport el que han fet arribar milers de persones.
El Terlenka continua amb els suports
Els Castellers i Gegants del Prat demanen a la ciutadania que es mantingui al corrent de futures accions de solidaritat a través de les xarxes socials. En aquest sentit, aquestes dues entitats i el Terlenka ja han anunciat que la recollida de material continuarà al camp de futbol Estruch, a l'entrada del túnel de vestidors, des d'aquest dijous i fins al diumenge que ve. Els horaris de recollida són: dijous, de 18 a 20 h; divendres, de 18 a 20 h; dissabtes de 9 a 20 h; i diumenge, de 9 a 12 h.
Donacions econòmiques
L'Ajuntament, a més , ha aprovat aquest dimarts fer una aportació solidària de 20.000 euros a la Creu Roja. Així, el consistori s'alinea amb les recomanacions de la Federació de Municipis de Catalunya o l'Associació Catalana de Municipis de canalitzar suports també en forma d'ajudes econòmiques i mitjançant entitats especialitzades, de tal manera que aquestes tinguin recursos per adaptar-se a les necessitats canviats sobre el terreny.
Aportacions ciutadanes
En aquest sentit, les persones que vulguin contribuir econòmicament a la reconstrucció de les poblacions afectades per la DANA també ho poden fer mitjançant organitzacions com la mateixa Creu Roja, que ha habilitat un canal de donatius, o com Fundació Horta Sud, una entitat comunitària que fa més de 52 anys que treballa a la comarca i que també ha obert una plataforma amb què ja ha recaptat més de 360.000 euros. Altres entitats que estan recollint fons són Càritas Catalunya o València, el Banc d'Aliments de València o Oxfam Intermon.
Aquesta iniciativa arriba només uns dies després que l'Ajuntament hagi destinat set membres de la policia local a reforçar el dispositiu d'emergència a la zona devastada per les riuades. El desplaçament dels tres agents, tres caporals i el sergent que conformen la delegació pratenca s'ha fet de forma coordinada amb els serveis de seguretat de la Generalitat Valenciana i suposa una despesa per al municipi d'uns 10.000 euros.
L'Ajuntament del Prat de LLobregat envia un tràiler transporta material de suport per a les poblacions afectades per la DANA recollit pels Castellers i els Gegants del Prat cap al País Valencià
- 07 Novembre 2024
- El Prat
- Redacció

Sobre Nosaltres
Donem visibilitat a les actuacions que es fan des dels ajuntaments de Catalunya i Comuns d'Andorra. Si ets Ajuntament posa't en contacte amb la nostra redacció i activa la teva Sala de Premsa.
Per petit que sigui un municipi de ben segur que s'hi fan coses interessants. Uneix-te a la primera plataforma informativa d'actualitat municipal del país i amplia la difusió de les teves informacions. Canal Ajuntament és també un punt de trobada per a l’intercanvi d’experiències on a partir de la informació publicada els responsables polítics i tècnics dels consistoris catalans tenen l’oportunitat de conèixer què s’està fent des dels ajuntaments.