dimecres, 04 de Febrer de 2026
Andorra

La Massana reforça el seu programa d'acompanyament oncològic, que ja ha donat suport a un centenar de persones

La Massana reforça el seu programa d'acompanyament oncològic, que ja ha donat suport a un centenar de persones


En el marc del Dia Internacional contra el Càncer, i sota el lema d'enguany "Units per allò que ens fa únics", el Comú de la Massana reafirma el seu compromís amb l'acompanyament de les persones que conviuen amb un diagnòstic oncològic i de les seves famílies.

Des de l'inici del programa, que va començar amb el banc de perruques, el servei s'ha anat ampliant fins a donar suport a un centenar de persones, oferint recursos que abracen totes les dimensions del procés: física, emocional i social.
El programa oncològic de la Massana integra teràpies complementàries, activitats especialitzades i espais de suport mutu, així com accions adreçades a l'entorn de la persona afectada. En aquest sentit, destaca La Balma, un grup que es reuneix dues vegades al mes i que proporciona espais d'escolta, suport i acompanyament als familiars i acompanyants.
Entre les activitats més rellevants del programa, s'hi inclouen:
·        Reiki – dues sessions setmanals (dijous i divendres), pensades per equilibrar el cos i la ment, reduir l'estrès i alleujar el dolor.
·        Dansa moviment teràpia – cada dimarts a les 15.30 h, una proposta que situa el cos al centre del procés de cura i facilita vies d'expressió i gestió emocional.
·        Grup d'acompanyament – dos dimecres al mes a les 17.30 h, un espai per parlar obertament de temes sovint considerats tabú en l'àmbit oncològic i adquirir eines per afrontar-los.
·        Aquagym – els dimarts a les 19.15 h, una activitat que afavoreix la recuperació física gràcies als beneficis terapèutics de l'aigua.
·        Moviment conscient – cada dimecres a les 9 h, una pràctica suau i progressiva que connecta cos i ment, adaptada a les necessitats del grup.
·        La Balma – espai de suport emocional per a familiars i acompanyants, amb trobades quinzenals.
L'oferta es completa amb el banc de perruques, turbants i mocadors, accessible mitjançant cessió. Actualment hi ha una quinzena de perruques disponibles, així com diversos mocadors i turbants per donar suport durant els canvis físics associats als tractaments oncològics.
El conseller de Benestar Social, Marc Jové, assegura que "amb totes aquestes propostes, el Comú de la Massana reitera la seva voluntat de cuidar, acompanyar i donar suport a totes les persones que afronten un procés oncològic i al seu entorn més proper", i recorda que les accions estan obertes a totes les persones del país que ho necessitin.
Per a més informació, les persones interessades poden contactar al 322 571 o escriure a claudiagarcia@comumassana.ad.
D'altra banda, el Comú de la Massana ha publicat un video a instagram per donar a conèixer l'oferta de recursos oncològics.
 

Sobre Nosaltres

Donem visibilitat a les actuacions que es fan des dels ajuntaments de Catalunya i Comuns d'Andorra. Si ets Ajuntament posa't en contacte amb la nostra redacció i activa la teva Sala de Premsa.

Per petit que sigui un municipi de ben segur que s'hi fan coses interessants. Uneix-te a la primera plataforma informativa d'actualitat municipal del país i amplia la difusió de les teves informacions. Canal Ajuntament és també un punt de trobada per a l’intercanvi d’experiències on a partir de la informació publicada els responsables polítics i tècnics dels consistoris catalans tenen l’oportunitat de conèixer què s’està fent des dels ajuntaments.