El consistori d'Igualada diu que és un pas previ al tancament d'aquests espais perquè no va acompanyat de recursos
El Departament de Drets Socials i Inclusió està en converses amb ajuntaments per traspassar-los la gestió de les ludoteques que fins ara assumia la Generalitat. La consellera Martínez Bravo va explicar al Parlament que s'emmarca en una estratègia de "racionalització" dels serveis amb la idea que aquests espais de lleure educatiu es poden "gestionar millor des de la proximitat". Des del món local, però, no ho veuen de la mateixa manera. L'Ajuntament d'Igualada ja ha dit que no volen gestionar la Ludoteca Sant Miquel si no va acompanyat de recursos econòmics i de personal. Creuen que és el pas previ al tancament d'un servei que volen mantenir -funciona des del 1984- i demanen que es faci marxa enrere.
"Al Departament de Drets Socials Inclusió hi hem trobat un poliesportiu, sis ludoteques, una multiplicitat de serveis, moltes entitats, molts centres amb duplicitats, molt propers als uns als altres", va afirmar fa uns dies la consellera durant una intervenció al Parlament. És per això que consideren que cal un canvi per "endreçar i cedir" al món local aquells espais que "pot gestionar millor des de la proximitat" tot afegint que "és un deure de les administracions optimitzar la tasca que fan".
La conselleria defensa que no es tracta d'un tancament de ludoteques sinó un nova forma de gestionar per "fer més accessible el lleure educatiu" especialment a les famílies dels infants que no ho poden pagar. Per al Govern, aquests espais i tot el lleure educatiu són "fonamentals" per abordar la pobresa infantil.
L'Ajuntament d'Igualada, en contra de la decisió
Al món local ja hi ha veus contràries a aquesta decisió. L'Ajuntament d'Igualada va aprovar ahir per unanimitat una moció en contra del traspàs de la ludoteca Sant Miquel. Consideren que és el pas previ al tancament perquè com a consistori no poden fer-se'n càrrec si no va acompanyat dels recursos econòmics i de personal necessaris i "sense garanties de continuïtat".
Al text de la moció defensen que és un servei necessari i recorden que durant els 40 anys que està en funcionament ha atès més de 5.000 infants d'entre 5 i 12 anys. I exigeixen que el Govern reconsideri aquesta decisió. "Si realment pretén un nou model de gestió amb major implicació local, que aquest vingui acompanyat d'un conveni estable i suficientment dotat per assegurat el manteniment i la qualitat del servei", es diu al final del text.
Gestió Municipal
La Generalitat està en converses amb ajuntaments per traspassar-los la gestió de les ludoteques
- 28 Maig 2025
- Igualada
- ACN

Sobre Nosaltres
Donem visibilitat a les actuacions que es fan des dels ajuntaments de Catalunya i Comuns d'Andorra. Si ets Ajuntament posa't en contacte amb la nostra redacció i activa la teva Sala de Premsa.
Per petit que sigui un municipi de ben segur que s'hi fan coses interessants. Uneix-te a la primera plataforma informativa d'actualitat municipal del país i amplia la difusió de les teves informacions. Canal Ajuntament és també un punt de trobada per a l’intercanvi d’experiències on a partir de la informació publicada els responsables polítics i tècnics dels consistoris catalans tenen l’oportunitat de conèixer què s’està fent des dels ajuntaments.