El president Joan Talarn i el diputat de l'àrea de Salut, Òscar Martínez, han visitat la Casa dels Xuclis i les oficines d'AFANOC
La Diputació de Lleida ha participat, amb la seva aportació a l'entitat, a la remodelació i habilitació de les 25 habitacions de la Casa
El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, acompanyat del diputat de Salut i Esports, Òscar Martínez, ha visitat aquest dimarts la Casa dels Xuklis, ubicada a Barcelona, i sota la gestió de l'Associació de Familiars i Amics de Nens Oncològics de Catalunya (AFANOC).
Talarn i Martínez han estat rebuts pel president d'AFANOC, Miquel Javaloy, acompanyat de membres de la junta directiva i tècnics d'un projecte que va néixer fa més de 40 anys i que en fa més de 15 que facilita allotjament als joves que pateixen càncer.
La Diputació de Lleida fa una aportació anual al projecte, a la que cal sumar la que ha fet per a la remodelació i habilitació de les 25 habitacions de la Casa.
Es tracta d'un projecte únic a Europa, en referència als recursos psicosocials —en tant que atenció a famílies—, en el procés de la malaltia però també, i especialment, quan els infants tornen a casa. AFANOC ha copsat que a Lleida, precisament, hi ha molta demanda de psicologia i atenció social.
Javaloy ha explicat que estan treballant perquè la Casa dels Xuclis sigui escola i compti amb dos professors fixos, i que s'estan activant sales a Lleida i arreu del territori per tirar endavant l'esdeveniment musical 'Rock pels Xuclis'.
Joan Talarn ha ressaltat que "des de la Diputació de Lleida entenem el suport a entitats com AFANOC com a innegociable. Per això avui els hem traslladat que la col·laboració econòmica i social continuarà i se sumarà als ajuts que ja hem aportat els darrers anys". Així mateix, Talarn ha posat en valor l'acompanyament que l'entitat fa a les famílies del territori de Lleida. "La tasca d'equitat i justícia territorial que fa AFANOC també cal posar-la en valor i va lligada amb els valors de la Diputació", ha dit.
De la seva banda, Òscar Martínez ha destacat que "des de l'àrea de Salut hem pogut ser partícips de la remodelació i habilitació de les habitacions per a les famílies que, malauradament, han de fer ús del servei mentre dura la malaltia".
L'entitat va néixer amb l'objectiu que el càncer infantil no sigui tractat com el càncer adult. Per això, en l'actualitat s'està treballant per abordar l'afectació en l'etapa de la joventut.
La Diputació de Lleida, al costat d'AFANOC i dels nens i joves que pateixen càncer i les seves famílies
- 10 Febrer 2026
- Lleida
- Redacció
Compartir notícia
Sobre Nosaltres
Donem visibilitat a les actuacions que es fan des dels ajuntaments de Catalunya i Comuns d'Andorra. Si ets Ajuntament posa't en contacte amb la nostra redacció i activa la teva Sala de Premsa.
Per petit que sigui un municipi de ben segur que s'hi fan coses interessants. Uneix-te a la primera plataforma informativa d'actualitat municipal del país i amplia la difusió de les teves informacions. Canal Ajuntament és també un punt de trobada per a l’intercanvi d’experiències on a partir de la informació publicada els responsables polítics i tècnics dels consistoris catalans tenen l’oportunitat de conèixer què s’està fent des dels ajuntaments.
