Aquest divendres al vespre l’alcalde Marc Buch ha fet entrega dels guardons en un acte celebrat a l’Auditori Josep-Maria Terricabras
El Premi Ciutat de Calella ha distingit aquest 2025 a Josep Llobet López i a la Coral Laetare. Aquest premi, impulsat l’any 2013, és un reconeixement institucional a persones i entitats que contribueixen a la convivència, la igualtat i al progrés social, econòmic, cultural o esportiu del municipi. L'entrega dels guardons l'ha fet l'alcalde de Calella, Marc Buch, en una gala que ha tingut lloc a l'Auditori Josep-Maria Terricabras de Can Saleta.
La gala, que aquest any ha presentat un component més teatralitzat, ha comptat amb diverses actuacions musicals i amb la presència del capgròs més emblemàtic de Calella, en Mastegamosques, al damunt l'escenari. Hi han assistit diversos regidors del consistori calellenc, els membres del jurat i nombrosos ciutadans.
Les candidatures al Premi Ciutat de Calella 2025 han estat proposades pel consistori i el veredicte l'ha pres un jurat format per persones i representants d'entitats guardonats en edicions anteriors. Aquests han estat: Josep Miracle (entitat Amics de la Poesia), Francesc Montero. (Cooperativa l'Amistat), Concepció Gelmà (Amics i Simpatitzants plaça Catalunya), Pere Puig, Joan Pagès (Cooperativa l'Amistat), Francesc Clarà (Amics del Parc Dalmau), Carme Puig (AVAH), Ramon Maria Prat, Lluís Barri i Geni Smethurst, (Agrupament Escolta Montnegre).
PERFIL DELS PREMIATS
Josep Llobet López
En la categoria individual el Premi Ciutat de Calella 2025 ha estat per Josep Llobet López. Nascut a Calella l’any 1949, Josep Llobet prové d’una llarga nissaga de fusters del municipi. La seva passió per la història, l’arqueologia i el col·leccionisme el va portar a ser un dels impulsors del Museu Arxiu de Calella, implicant-s’hi, com a voluntari, des de l’inici del projecte l’any 1978. En tres sales cedides en un local de carrer Escoles Pies, Llobet i els seus companys van posar les bases de l’actual Museu de la ciutat exposant-hi rajoles emmarcades de Calella i material de l’època romana extret de l’excavació del Roser.
Des d'aleshores ha treballat activament per recavar i documentar informació i material que el dia d'avui es troba al Museu Arxiu i que ha permès explicar i preservar la història del municipi.
Entre les seves aportacions, Josep Llobet, va formar part del grup que va recollir les primeres restes de la vila romana del Mujal i ha inventariat un fons documental de factures de les fàbriques i comerços de Calella del s. XIX fins al XX, que ha permès conèixer millor el passat industrial de la ciutat.
Coral Laetare
En la categoria d’entitat el premi se l’ha emportat la Coral Laetare, que aquest any celebra el seu 40è aniversari. Fundada l’any 1984 per Jaume Riera i Dolors Viñuela, la Coral Laetare és una de les formacions corals més antigues de l’Alt Maresme. El seu primer concert el van fer el 21 de desembre de 1984 i com a fets destacats d'aquella època, cal esmentar la gira a Mallorca a l'estiu del 1986 i el primer viatge internacional, a Alemanya, l'any 1996.
A partir de l'any 1992 va començar una nova etapa per la coral amb la incorporació com a codirector de Jordi Schlaghecke i Gras, que va agafa rel relleu definitiu l'any 1999 i fins al 2009. Durant aquest temps la coral va ampliar el seu repertori i va promoure seminaris, cursos de cant i visites culturals. Durant aquest període també es van crear els Premis Laetare a la Cultura.
Des del setembre de 2009, la direcció musical de la coral la porta Ignasi Fernández Hinojosa. En aquesta etapa s’han explorat nous espais i repertoris i han col·laborat amb diverses formacions corals per interpretar obres de major envergadura vocal. Entre aquestes hi destaquen la Coral Amethysta d’Arbúcies i Sant Hilari, la Coral Pax Cor de Cambra de Sabadell, o la Cobla Sant Jordi - Ciutat de Barcelona. A més, la formació ha estrenat música de nova creació de compositors com Álvaro Carnicero i Josep Alarcón, i ha arribat a actuar en espais emblemàtics, com el Petit Palau de la Música Catalana.
Josep Llobet i la Coral Laetare s’emporten el Premi Ciutat de Calella 2025
- 14 Novembre 2025
- Calella
- Redacció
Sobre Nosaltres
Donem visibilitat a les actuacions que es fan des dels ajuntaments de Catalunya i Comuns d'Andorra. Si ets Ajuntament posa't en contacte amb la nostra redacció i activa la teva Sala de Premsa.
Per petit que sigui un municipi de ben segur que s'hi fan coses interessants. Uneix-te a la primera plataforma informativa d'actualitat municipal del país i amplia la difusió de les teves informacions. Canal Ajuntament és també un punt de trobada per a l’intercanvi d’experiències on a partir de la informació publicada els responsables polítics i tècnics dels consistoris catalans tenen l’oportunitat de conèixer què s’està fent des dels ajuntaments.
