dimarts, 10 de Març de 2026
Mobilitat i Territori Participació ciutadana

Girona engega un procés participatiu per estudiar la pacificació de la plaça de Catalunya

Girona engega un procés participatiu per estudiar la pacificació de la plaça de Catalunya

L’Ajuntament de Girona iniciarà aquesta primavera un procés participatiu per estudiar la pacificació de la plaça de Catalunya. Ho farà amb un conjunt de sessions de treball amb 42 entitats i associacions de la ciutat. L’objectiu és analitzar conjuntament possibles actuacions que permetin millorar l'ús de l’espai i avançar cap a un model de mobilitat més equilibrat, amb la voluntat de desenvolupar les primeres mesures a partir de la tardor del 2026. La primera sessió es farà el 17 de març i el 13 de maig n'hi haurà una d'oberta a la ciutadania. La iniciativa culminarà el 28 de maig amb la presentació de la proposta final.

La primera trobada servirà per presentar la proposta de treball a totes les entitats participants. Després d’aquesta sessió inicial, es duran a terme cinc sessions temàtiques amb diferents col·lectius vinculats a l’àmbit de la plaça de Catalunya i el seu entorn. Concretament, hi haurà trobades amb les associacions de veïns i veïnes; amb entitats de mobilitat i accessibilitat; amb institucions situades al Barri Vell com els equipaments culturals, la Diputació de Girona o la Universitat de Girona, i amb les associacions de comerciants, d’hostaleria i empresarials.

Un cop finalitzades aquestes sessions sectorials, s’obrirà un període de reflexió perquè cada entitat pugui valorar les aportacions i les possibles objeccions plantejades durant les trobades. Posteriorment, durant el mes d'abril es farà una segona ronda de sessions amb els mateixos grups específics per continuar avançant en les propostes. El procés també inclourà una sessió oberta a tota la ciutadania, el 13 de maig, amb l'objectiu de recollir aportacions i opinions de la població.

Finalment, el procés culminarà el 28 de maig amb una trobada final en què es presentarà la proposta resultant del conjunt de sessions de treball. Amb aquesta iniciativa, l’Ajuntament de Girona vol impulsar un "espai de diàleg i treball compartit" amb els diferents agents de la ciutat per definir de "manera consensuada" el futur de la plaça de Catalunya.

"La voluntat és treballar el futur de la plaça de Catalunya amb els diferents agents de la ciutat per trobar solucions compartides que millorin l’espai i el seu funcionament. Es tracta d’un punt estratègic de la ciutat, amb molts usos i molta activitat, i per això és important escoltar els diferents col·lectius implicats abans de definir les actuacions", destaca el regidor de Mobilitat i Via Pública, Isaac Sánchez.

Sobre Nosaltres

Donem visibilitat a les actuacions que es fan des dels ajuntaments de Catalunya i Comuns d'Andorra. Si ets Ajuntament posa't en contacte amb la nostra redacció i activa la teva Sala de Premsa.

Per petit que sigui un municipi de ben segur que s'hi fan coses interessants. Uneix-te a la primera plataforma informativa d'actualitat municipal del país i amplia la difusió de les teves informacions. Canal Ajuntament és també un punt de trobada per a l’intercanvi d’experiències on a partir de la informació publicada els responsables polítics i tècnics dels consistoris catalans tenen l’oportunitat de conèixer què s’està fent des dels ajuntaments.