El Consell Assessor de Turisme presenta els resultats turístics del primer semestre de l’any i planifica noves accions estratègiques per consolidar el creixement del segon semestre.
El Consell Assessor de Turisme ha presentat el balanç de les accions realitzades el primer semestre de 2025 i ha exposat les accions estratègiques per als propers mesos. Durant la trobada, s'han explicat els resultats pel que fa a la promoció nacional i internacional, amb més de 50 cites amb agents i professionals, 6 fam trips i diverses accions de promoció que han situat Sitges com a destinació destacada en mitjans de comunicació com RTVE, la revista HOLA, Vogue Corea o el New Zealand Herald.
En aquest primer semestre, s’ha treballat la sostenibilitat, amb la participació de 12 empreses locals en el programa de descarbonització que ha de permetre calcular la seva petjada de carboni i proposar un pla de millora a mig termini; l’accessibilitat, amb el programari d’accessibilitat turística PROA que analitza l’accessibilitat en els recursos turísitcs públics i privats amb l’objectiu final de ser una vila més accessible; i la digitalització, amb la renovació de l’adhesió a la xarxa DTI i l’actualització de continguts web i xarxes socials.
El regidor de Turisme, Xavier Ripoll, ha assenyalat que “el primer semestre de l’any ha estat especialment intens, amb una activitat destacada vinculada a les accions del Pla de Sostenibilitat Turística en Destí (PSTD). Les previsions per a la temporada d’estiu són optimistes i apunten a uns resultats positius per al sector. Així mateix, l’estudi del perfil del turista 2024 posa de manifest un increment tant en l’estada mitjana com en la despesa, així com una valoració molt favorable d’elements clau com la seguretat, el caràcter i l’amabilitat de la ciutadania, l’entorn, l’oferta gastronòmica i la qualitat de les platges de Sitges”.
El Sitges Convention Bureau (Sitges CB) ha tingut un paper clau en la promoció del turisme de reunions i esdeveniments. Durant aquest semestre, ha participat en workshops i accions de networking que han generat més de 400 contactes. S’han realitzat fam trips i visites d’inspecció que han posicionat Sitges com a destinació competitiva per a esdeveniments internacionals, així com accions de comunicació especialitzades.
De cara al segon semestre, en el marc dels Plans de Sostenibilitat Turística en la Destinació – Next Generation EU, el municipi desplegarà projectes rellevants com la creació de tres noves pàgines web turístiques, la implementació d’un nou sistema de gestió d’esdeveniments, la posada en marxa d’una plataforma de dades turístiques i accions específiques per potenciar el turisme cultural, enogastronòmic i nàutic. També es continuarà treballant en la promoció internacional amb presència a fires i fam trips estratègics, així com en accions centrades en el turisme LGTBIQ+ i en l’any de Catalunya, com a Regió Mundial de la Gastronomia 2025.
El Consell ha valorat molt positivament els esdeveniments celebrats fins ara, i ha compartit un calendari d’activitats per al segon semestre que inclou esdeveniments destacats com la Festa de la Verema i Mostra de Vins, el Sitges-Festival de Cinema Fantàstic de Catalunya o la Festa de la Poesia.
Turisme i Gastronomia
El turisme internacional i l'aposta per la sostenibilitat i l'accessibilitat, claus en el desenvolupament turístic de Sitges
- 01 Juliol 2025
- Sitges
- Redacció

Sobre Nosaltres
Donem visibilitat a les actuacions que es fan des dels ajuntaments de Catalunya i Comuns d'Andorra. Si ets Ajuntament posa't en contacte amb la nostra redacció i activa la teva Sala de Premsa.
Per petit que sigui un municipi de ben segur que s'hi fan coses interessants. Uneix-te a la primera plataforma informativa d'actualitat municipal del país i amplia la difusió de les teves informacions. Canal Ajuntament és també un punt de trobada per a l’intercanvi d’experiències on a partir de la informació publicada els responsables polítics i tècnics dels consistoris catalans tenen l’oportunitat de conèixer què s’està fent des dels ajuntaments.