El Grup Cooperatiu TEB, entitat sense ànim de lucre dedicada a la inclusió de persones amb discapacitat —n’atén gairebé més de mil—, va celebrar ahir, 16 de març, a la Sala Paral·lel 62 l’acte final de commemoració del seu 60è aniversari. A l’esdeveniment, que va reunir més de 600 persones i va ser presidit pel president del Parlament de Catalunya, Josep Rull, s’hi van projectar vídeos sobre el passat, el present i el futur del TEB, s’hi va incloure una conversa breu sobre cooperativisme i economia social, i actuacions musicals i creatives. A més, s’hi van estrenar dos vídeos: el de la cançó “Capaces de tot”, interpretada per Miki Núñez, Sara Roy, Àlex Pérez, el grup Sexenni i persones amb discapacitat del Centre Especial de Treball i el Centre Ocupacional del TEB; i Missió: accessibilitat, gravat al Parlament.
L’acte final dels 60 anys del Grup Cooperatiu TEB va servir per repassar els moments claus de la història de l’entitat amb la projecció dels vídeos curts Records que ens fan créixer —sobre el passat de l’entitat— i Som futur —sobre el present i com es visualitza el futur del TEB. A més, també s’hi va projectar el vídeo gravat al Parlament de Catalunya Missió: accessibilitat, que simula un hackeig a la institució perquè incorpori la lectura fàcil en la tramitació de totes les iniciatives parlamentàries. Aquest vídeo compta amb les aparicions del president del Parlament, Josep Rull, i la periodista Cristina Riba.
En aquest sentit, Josep Rull, va afirmar en l’acte de celebració que “el Parlament ha de ser exemplar si volem que la societat ho sigui” pel que fa a “l’accessibilitat cognitiva i la lectura fàcil” i es va comprometre a fer-ho possible en la institució que presideix aquest mateix any amb un pla d’accessibilitat. També va reconèixer la feina del TEB i va afirmar que “la nació sencera se sent orgullosa de vosaltres” i que “aquelles set famílies que fa 60 anys van fer el pas endavant” per crear l’entitat demostren que “el que preval és l’amor i l’estima”. Per Rull, fets com aquest distingeixen “els països decents dels que no ho són”.
De la seva banda, el president del Grup Cooperatiu del TEB, Manuel Morales, va homenatjar en el seu discurs de benvinguda Francesc Martínez de Foix, l’impulsor i un dels fundadors de l’entitat; i va recordar que tot va néixer de set famílies que “tenien en comú fills amb discapacitat intel·lectual i volien el millor per a ells”. “Actualment ja hi ha més de 1000 persones treballant al TEB”, va afirmar Morales, que també va destacar “la fortalesa de la nostra missió: millorar la vida de les persones amb discapacitat”, fent que cooperativisme i economia social vagin de la mà. “Hem de ser capaços de generar una productivitat inclusiva”, va reblar. Mariona Sellés, treballadora del Centre Especial de Treball de l’entitat a Sant Andreu, va afegir que “cal avançar cap a una societat amb menys barreres i més inclusiva; quan això passa, som capaces de tot”.
L’estrena del vídeo musical de la cançó Capaces de tot, escrita per Àlex Pérez i interpretada per Miki Nuñez, Sara Roy, el mateix Àlex Pérez, el grup Sexenni i persones amb discapacitat del Centre Especial de Treball i el Centre Ocupacional del TEB, i que tots els presents van poder cantar, va tancar un acte emotiu però també ple de reflexió.
A la celebració s’hi va incloure també una conversa sobre cooperativisme i economia social, conduïda per Laia Soldevila d’El crític i en què van participar Laia Bonastra, presidenta de la Confederació de Cooperatives de Catalunya; el director general d’Economia Social i Solidària i el Cooperativisme del Departament d’Empresa i Treball, David Bonvehí; i Xavier Trabado, president de la Taula del Tercer Sector. Els ponents van coincidir a destacar la importància del binomi entre cooperativisme i economia social per a l’èxit d’una entitat que és un model d’èxit.
Les actuacions d’Àlex Pérez —cantant, músic, productor i compositor de la cançó “Capaces de tot”— i d’ARTransforma —promotors de projectes artístics, socials i educatius— van amenitzar la celebració.
A l’acte també hi va intervenir Raúl Moreno, secretari general de Drets Socials i Inclusió de la Generalitat de Catalunya, que va afirmar que el TEB celebra “60 anys de feina, esforç, tenacitat i de garantir que les persones amb discapacitat puguin treballar igual que la resta”. “Les famílies que van iniciar el projecte tenien molts reptes” i amb la seva tasca “van aconseguir que la inclusió fos un repte de país”. De la seva banda, Marta Villanueva, regidora de Salut, Persones amb Discapacitat i Estratègia contra la Soledat de l’Ajuntament de Barcelona, va destacar el paper del TEB com a “Grup clau i un referent per a la integració laboral per a les persones amb discapacitat a la ciutat de Barcelona i altres municipis”.
La celebració, conduïda per Pep Callau amb presentadors i presentadores del TEB, va ser 100% accessible, amb llengua de signes, subtitulació en directe i motxilles vibratòries
El Grup Cooperatiu TEB ofereix oportunitats, recursos i suport per a una vida plena i amb la màxima autonomia a les persones amb discapacitat intel·lectual. Ho fa a través de diferents àmbits de treball: l’ocupació, l’habitatge, els serveis d’atenció diürna, els esports, la participació comunitària i la sensibilització social.
Nota: podeu accedir al vídeo de la cançó “Capaces de tot” a Capaces de tot - Grup Cooperatiu TEB.
Cultura i festes
El Grup Cooperatiu TEB demana més accessibilitat i inclusió en l’acte final del seu 60è aniversari
- 16 Març 2026
- Barcelona
- Redacció
Compartir notícia
Sobre Nosaltres
Donem visibilitat a les actuacions que es fan des dels ajuntaments de Catalunya i Comuns d'Andorra. Si ets Ajuntament posa't en contacte amb la nostra redacció i activa la teva Sala de Premsa.
Per petit que sigui un municipi de ben segur que s'hi fan coses interessants. Uneix-te a la primera plataforma informativa d'actualitat municipal del país i amplia la difusió de les teves informacions. Canal Ajuntament és també un punt de trobada per a l’intercanvi d’experiències on a partir de la informació publicada els responsables polítics i tècnics dels consistoris catalans tenen l’oportunitat de conèixer què s’està fent des dels ajuntaments.
