Aquest és el cinquè any que la Societat d'Artistes Intèrprets o Executants beca l'alumnat del Conservatori de la Diputació de Girona amb sis mil euros (un increment de mil euros respecte els anys anteriors).
El vicepresident quart i diputat de Cultura de la Diputació de Girona, Jordi Camps, destaca que és un bon estímul per a l'alumnat.
Des del curs 2020/2021, la Societat d'Artistes, Intèrprets o Executants de l'Estat espanyol (AIE) beca l'alumnat de música tradicional del Conservatori de Girona. L'arrelament de la cobla a Girona va ser una de les raons per les quals el president de l'AIE, Luis Cobos, va escollir el Conservatori de Girona per rebre aquests ajuts. I és que, les comarques de Girona han estat tradicionalment un lloc on han sorgit cobles i músics vinculats a aquests instruments tradicionals.
Enguany, un total de deu alumnes de tible, tenora i fiscorn del Conservatori de Música Isaac Albéniz de la Diputació de Girona han rebut aquestes beques, amb les quals podran finançar els seus estudis musicals. Per aconseguir-les, cal que obtinguin una qualificació mínima de l'instrument de 8 punts sobre 10. És per això que la vicepresidenta de l'AIE, Montse Pratdesaba, va felicitar en l'acte d'entrega d'aquest curs, aquests alumnes pel treball realitzat, i va assegurar que l'objectiu de l'associació és seguir col·laborant en la promoció dels instruments de música tradicional.
La Societat d'Artistes, Intèrprets o Executants de l'Estat espanyol concedeix cada any prop de 150 beques de formació o d'ampliació d'estudis musicals i d'alta especialització. El curs 2020/2021 va ser la primera vegada que en concedia una per a un gènere musical concret, com és el cas de la cobla i ja anem pel cinquè any consecutiu.
Tal com recorda Jordi Camps: des de l'any 2007, el Conservatori de Girona compta amb l'Escola de Cobla, on s'imparteixen classes dels instruments característics d'aquesta formació: tible, tenora, fiscorn i flabiol i tamborí. Aquests mateixos alumnes són els que nodreixen la Cobla del Conservatori, dirigida per Francesc Cassú, que és també el cap del departament de Música Tradicional del Conservatori de Girona. Per altra banda, l'alumnat té l'oportunitat d'assistir a la classe de composició i instrumentació per a cobla i completar així la seva formació. Tal com diu Jordi Camps, aquestes beques suposen un bon estímul per a l'alumnat, alhora que han permès ampliar el banc d'instruments del Departament de Música Tradicional del Conservatori de Girona. S'han adquirit dos trombons, una tenora i n'hi ha més previsió.
Durant l'acte que es va dur a terme dijous dia 26 de juny a l'Auditori Viader de la Casa de Cultura a les 19 hores es va poder gaudir d'un concert a càrrec de Jaume Vidal, Aleix Pineda, tibles; alumnes de fiscorn; a més dels professors Oriol Oller, tible; Jordi Estartús, fiscorn i Conrad Rafart, tenora. Els companyava al piano el professor Juan Diego Fidalgo interpretant obres de X. Ventosa i d'altres temes populars. Sota la coordinació del professor i cap de departament Francesc Cassú i amb la col·laboració de la Societat d'Artistes Intèrprets o Executants
El programa de l'acte va consistir principalment en l'audició del següent programa:
Taxi rag Santa Lucia Jaume Vidal i Oriol Oller, tibles
La morisque Mireia Pareta; Pau Giró; Eduard Martí; Martí Puigdevall; Seyni Sanyang i Jordi Estartús, fiscorns
Tarlà de Xavier Ventosa (Obra d'encàrrec de les beques AIE) Aleix Pineda, tible Juan Diego Fidalgo, piano
La bruixa de la catedral de Xavier Ventosa (Obra d'encàrrec de les beques AIE) Conrad Rafart, tenora Juan Diego Fidalgo, piano
Jordi Camps manifesta la voluntat de continuar amb aquest projecte que ens ajuda a potenciar la música tradicional i la cobla que tant necessitada està de recolzament com el que se li dona mitjançant aquest ajut als alumnes que emprenen el camí de l'aprenentatge d'instruments tant catalans com el fiscorn, el tible o la tenora.
Formació i Ocupació
El Conservatori Isaac Albéniz de la Diputació de Girona rep noves beques de l'AIE per a l'alumnat de música tradicional
- 01 Juliol 2025
- Girona
- Redacció

Sobre Nosaltres
Donem visibilitat a les actuacions que es fan des dels ajuntaments de Catalunya i Comuns d'Andorra. Si ets Ajuntament posa't en contacte amb la nostra redacció i activa la teva Sala de Premsa.
Per petit que sigui un municipi de ben segur que s'hi fan coses interessants. Uneix-te a la primera plataforma informativa d'actualitat municipal del país i amplia la difusió de les teves informacions. Canal Ajuntament és també un punt de trobada per a l’intercanvi d’experiències on a partir de la informació publicada els responsables polítics i tècnics dels consistoris catalans tenen l’oportunitat de conèixer què s’està fent des dels ajuntaments.