Van participar colles de Blanes, Palafolls, Sant Cebrià de Vallalta i Maçanet de la Selva, i l'encarregada de tocar la música en directe va ser la Banda i Cobla del Col·legi Santa Maria
El passat cap de setmana Blanes va acollir la II Trobada de Colles Sardanistes que organitza l'Associació de Pensionistes i Jubilats de Blanes amb el suport de l'Ajuntament de Blanes. L'esdeveniment es va acollir la tarda del dissabte a la Plaça dels Països Catalans, i va repetir l'èxit assolit en l'anterior edició del 2024.
Sis colles d'arreu de la comarca de la Selva van participar a la trobada. Tres eren de Blanes i la resta de diversos municipis de la Selva i l'Alt Maresme. Més concretament, de Blanes hi eren comptades la Colla S'Agulla, de l'Associació de Pensionistes i Jubilats; la Colla Puntejant Ses Andanes, de la Casa del Mar; i la Colla dels Tresos. La resta provenien de Sant Cebrià de Vallalta (la Colla dels Ben Trobats), els Dansaires de Palafolls, i els Dansaires de Maçanet de la Selva.
També van assistir representants de colles sardanistes d'Hostalric i Riudarenes, que van venir per comprovar in situ en què consistia l'experiència amb la perspectiva d'afegir-s'hi de cara a l'any vinent. La trobada va comptar amb la música en directe de la Banda i Cobla del Col·legi Santa Maria, que va interpretar sis sardanes i l'acostumat repicó.
Benvinguda amb l'alcalde, Jordi Hernández, i la presidenta Rosa Tatay
La trobada organitzada per l'Associació de Pensionistes i Jubilats de Blanes ja va néixer l'any passat amb l'objectiu que sigui un esdeveniment de gran volada. Així ho va avançar al seu parlament de benvinguda la presidenta de l'entitat, Rosa Tatay, qui va cedir el torn a l'alcalde, Jordi Hernández. El batlle va lloar l'encert d'haver posat en marxa aquesta iniciativa: "Avui és un dia de festa, de trobada i, sobretot, de recordatori de les nostres arrels culturals, de la nostra tradició i de l'esperit de comunitat que compartim. Blanes sempre ha estat un punt de trobada per a la música i la dansa, i aquesta trobada de sardanes n'és una excel·lent mostra".
Un cop va finalitzar la II Trobada de Sardanes, l'Associació de Pensionistes i Jubilats de Blanes va oferir coca i un porró ple de cava per als adults. D'altra banda, val a dir que aquests propers dies l'entitat no s'estarà precisament de braços creuats, ja que també ha organitzat tres esdeveniments més.
El primer tindrà lloc dissabte vinent, amb la ja tradicional Revetlla de Sant Pere, anomenada també 'Diada del Soci', que tindrà lloc a la Plaça de l'Església a partir de 2/4 de 7 de la tarda. Hi haurà una Cantada d'Havaneres i un Ball de Final de Temporada, amb una mitja part on se servirà coca, cava i refrescos als qui hagin comprat el tiquet dies abans. Una setmana més tard, el dissabte 5 de juliol 2/4 de 7 de la tarda, la 24a Desfilada de Vestits de Paper; i finalment el dissabte 12 de juliol a la mateixa hora una Exhibició de Ball en Línia seguida per un Ball per a Tothom.
Blanes ha acollit la II Trobada de Colles Sardanistes de la Selva i l'Alt Maresme, organitzada per l'Associació de Pensionistes i Jubilats
- 26 Juny 2025
- Blanes
- Redacció

Sobre Nosaltres
Donem visibilitat a les actuacions que es fan des dels ajuntaments de Catalunya i Comuns d'Andorra. Si ets Ajuntament posa't en contacte amb la nostra redacció i activa la teva Sala de Premsa.
Per petit que sigui un municipi de ben segur que s'hi fan coses interessants. Uneix-te a la primera plataforma informativa d'actualitat municipal del país i amplia la difusió de les teves informacions. Canal Ajuntament és també un punt de trobada per a l’intercanvi d’experiències on a partir de la informació publicada els responsables polítics i tècnics dels consistoris catalans tenen l’oportunitat de conèixer què s’està fent des dels ajuntaments.