Cinquanta municipis d'arreu de Catalunya participen en una acció que ha simbolitzat la unió del territori davant el repte organitzatiu de l'any
La tercera etapa de la prova ciclista més important del món passarà per les comarques del Ripollès i la Cerdanya el proper 6 de juliol
Les comarques gironines i Catalunya han iniciat oficialment aquest dijous al vespre el compte enrere cap a un dels esdeveniments esportius més rellevants de la seva història recent. Amb motiu dels cent dies previs al Grand Départ del Tour de França 2026, tot el país s'ha transformat en un gran escenari de llum i color groc.
La iniciativa d'il·luminació simultània ha estat el fil conductor d'una nit màgica en què més de cinquanta municipis han respost a la crida, vestint de gala monuments i espais emblemàtics. L'acció, d'una enorme potència visual, ha servit per projectar al món el compromís de les institucions i la ciutadania amb la mítica prova ciclista.
A la demarcació de Girona, es van il·luminar de groc el campanar de Santa Maria de Puigcerdà i el monestir de Santa Maria de Ripoll, en una acció impulsada per la Diputació de Girona en col·laboració amb els ajuntaments respectius i el bisbat de Vic.
Tots dos municipis formen part del recorregut de la tercera etapa del Tour de França, que tindrà lloc el proper 6 de juliol, amb sortida a Granollers i arribada amb l'ascensió finals als Angles, al Capcir, després de passar per les comarques del Ripollès i la Cerdanya. A més de Puigcerdà i Ripoll, també passarà per les Lloses, Campdevànol, Ribes de Freser, Campelles, Planoles, Toses, Alp i Fontanals de Cerdanya.
L'epicentre de la jornada d'ahir va ser al passeig de Lluís Companys de Barcelona. Sota l'ombra de l'Arc de Triomf, s'ha descobert un rellotge de grans dimensions, que marca els segons que falten per a la sortida de la prova. En l'acte, hi ha participat el director del Tour, Christian Prudhomme, i l'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni.
La celebració ha culminat amb l'estrena en primícia d'«Energia!», la cançó oficial del Grand Départ 2026, interpretada pel grup Doctor Prats. Aquest acte és només el primer pas d'un calendari d'activitats que, en els propers mesos, pretén implicar la ciutadania de tot el país en la gran arribada del Tour de França.
Societat i Esports
Puigcerdà i Ripoll s'il·luminen de groc per celebrar el compte enrere dels cent dies per a l'inici del Tour de França 2026
- 27 Març 2026
- Ripoll
- Redacció
Compartir notícia
Sobre Nosaltres
Donem visibilitat a les actuacions que es fan des dels ajuntaments de Catalunya i Comuns d'Andorra. Si ets Ajuntament posa't en contacte amb la nostra redacció i activa la teva Sala de Premsa.
Per petit que sigui un municipi de ben segur que s'hi fan coses interessants. Uneix-te a la primera plataforma informativa d'actualitat municipal del país i amplia la difusió de les teves informacions. Canal Ajuntament és també un punt de trobada per a l’intercanvi d’experiències on a partir de la informació publicada els responsables polítics i tècnics dels consistoris catalans tenen l’oportunitat de conèixer què s’està fent des dels ajuntaments.
