divendres, 15 de Maig de 2026
Cultura Andorra

Canillo clou amb èxit el cicle 'Un món de lletres' consolidant-se com a punt de trobada de la cultura andorrana

Canillo clou amb èxit el cicle 'Un món de lletres' consolidant-se com a punt de trobada de la cultura andorrana

Avui dijous, Canillo ha posat el punt final al cicle literari “Un món de lletres” amb la sessió Novetats de narrativa (II), moderada per Noemí Rodríguez. La jornada ha comptat amb la presentació de Teoria del ridícul, de Nil Forcada; Xarnego, de Txema Díaz-Torrent; Tafetans de justícia, de Sergi Mas, presentat per David Gálvez, i Atles de les ombres, d’Albert Ginestà. El programa de cloenda s’ha completat amb la lectura poètica “14 abril”, a càrrec d’Antoni Caus.

Aquest acte d’avui tanca una setmana dedicada a la literatura, la història i la cultura andorrana, amb activitats diverses que han tingut lloc a Casa Federico i que han reunit autors, especialistes i públic lector.

El cicle es va iniciar dilluns amb una sessió centrada en la història del país, moderada per Andrés Luengo, que va incloure una conversa sobre El darrer segle i mig d’arquitectura andorrana, d’Enric Dilmé. També s’hi van presentar 40 anys de la SAC i d’evolució del món, amb Àngels Mach, i Divendres 13. La pandèmia a Andorra, amb Joan Martínez Benazet i Eric Jover.

Dimarts, la programació va continuar amb Novetats de narrativa (I), que va donar veu a noves propostes literàries amb obres de Robert Pastor, Maria Cucurull, Pol Bartolomé i Fabiola Masegosa, i es va complementar amb la xerrada “Literatura i muntanya”, a càrrec de Jan Arimany.

Dimecres, el protagonisme va ser per al públic més jove, amb una activitat infantil i juvenil moderada per Mariona Bessa, on es van presentar diverses obres pensades per fomentar la lectura i la creativitat entre infants i joves.

La consellera de Cultura i Tradicions, Cristel Torres ha valorat molt positivament aquesta edició del cicle, destacant que “‘Un món de lletres’ ha demostrat la vitalitat del nostre teixit cultural i literari, i ha consolidat Canillo com un espai de trobada, reflexió i descoberta al voltant de la identitat i la creativitat del país”. També ha remarcat “la gran resposta del públic i la qualitat dels autors participants, que han contribuït a fer del cicle una proposta rica i diversa per a tots els públics”.

Amb aquesta cloenda, Canillo reafirma el seu compromís amb la promoció cultural i literària, consolidant un esdeveniment que ja esdevé una cita destacada dins el calendari cultural andorrà.

Sobre Nosaltres

Donem visibilitat a les actuacions que es fan des dels ajuntaments de Catalunya i Comuns d'Andorra. Si ets Ajuntament posa't en contacte amb la nostra redacció i activa la teva Sala de Premsa.

Per petit que sigui un municipi de ben segur que s'hi fan coses interessants. Uneix-te a la primera plataforma informativa d'actualitat municipal del país i amplia la difusió de les teves informacions. Canal Ajuntament és també un punt de trobada per a l’intercanvi d’experiències on a partir de la informació publicada els responsables polítics i tècnics dels consistoris catalans tenen l’oportunitat de conèixer què s’està fent des dels ajuntaments.