Cassà de la Selva. Comença la programació cultural d'hivern a Cassà amb més de 60 activitats i amb l'objectiu de consolidar una programació cultural estable al municipi durant tot l'any

Comença la programació cultural d'hivern a Cassà amb més de 60 activitats i amb l'objectiu de consolidar una programació cultural estable al municipi durant tot l'any. El Festival Càntut de cançons de música tradicional és un dels plats forts, que tindrà lloc del 16 al 18 de novembre torna a ser un dels plats forts.

Aquesta setmana ha començat la programació cultural d'hivern a Cassà de la Selva amb més de 60 actes programats d'octubre a desembre, entre els quals hi ha activitats a la Biblioteca, cinema, música, teatre, vermut de lletres, xerrades i exposicions. Cada setmana, des de l'octubre fins a finals de desembre s'han programat com a mínim dos actes culturals

Un dels plats forts d'aquest any torna a ser el Festival Càntut de cançons de música tradicional que ja s'ha consolidat i arriba a la tercera edició. Aquest any serà del 16 al 18 de novembre i es tractarà d'un cap de setmana dedicat a la música de tradició oral, amb actuacions i diverses activitats per a tots els públics. Un esdeveniment que valora i relaciona aquest repertori amb altres territoris dels Països Catalans a través de concerts, tallers i exposicions. Destaquen les actuacions de Santi Serratosa & Càntut, Cobla Catalana dels Sons Essencials o Arnau Tordera i Magí Canyelles entre altres. Les entrades ja es poden adquirir a partir d'avui a www.cantut.cat.
Nits de Cafè Teatre, Música, Teatre, Cicle Gaudí i espectacles familiars

Les nits de la Coma és una proposta de cafè teatre que ha tingut molt bona acollida i ara arriba a la tercera edició. Tenen lloc els divendres de cada quinze dies. Entre la programació destaca també els 'Vermuts de lletres', converses amb escriptors que ens parlen dels seus llibres. Una activitat destacada és la 'Llimonada de lletres', amb la presentació del llibre 'Plouen Poemes', de Vanesa Amat, M.Carme Bernal i Isabel Muntañá, amb l'objectiu d'acostar la poesia als més menuts. També per apropar la música de cobla als més petits de la casa, s'ha programat un concert de La Principal de la Bisbal, un concert molt especial dirigit a públic familiar que tindrà lloc el dia 8 de desembre a la Sala del Centre Recreatiu. És una proposta basada en el binomi de l'educació i la cultura, i es pretén captar l'atenció de les famílies que assisteixin a l'espectacle per transmetre, a través de la música, la reflexió dels seus continguts així com la divulgació de les nostres llegendes més tradicionals.

Les Anxovetes presentaran el dia 9 de desembre el seu nou treball D[ONES], un espectacle més íntim i recollit, de caràcter genuïnament mediterrani, compost majoritàriament per temes propis creats i cantats en clau de dona.

Cultura i programació estable a l'abast de tothom

El regidor de cultura, entitats i festes, Josep Ferrer, destaca que «l'aposta per la cultura i la programació estable ha estat una de les nostres prioritats. Volem apropar la cultura a tothom i reivindicar-la com una eina més per educar i per inculcar valors» i per això reivindica la cultura com una eina per «entendre més bé els altres, ser més tolerants amb les nostres diferències i ajudar-nos a conviure enmig de les discrepàncies».

El llibret amb la programació cultural d'octubre a desembre s'ha enviat a totes les llars de Cassà de la Selva.