Móra d'Ebre. Presenten el programa MigratoEbre a Móra d'Ebre

El Grup de Natura Freixe, que gestiona la Reserva Natura de Sebes de Flix, va presentar l'1 d'octubre a Móra d'Ebre el projecte MigratoEbre, una iniciativa que pretén recuperar els peixos migradors al tram final del riu i millorar la gestió de l'Ebre català.

Migratorebre preveu aplicar un conjunt de mesures pal·liatives per a contribuir a la millora de l'hidromorfologia del riu, potenciant-ne la connectivitat ecològica als peixos migradors. S'actuarà a l'assut de Xerta i a les rescloses d'Ascó i Flix, per tal de crear un corredor que permeti el pas de les espècies de peixos migrants. Amb la millora de la connectivitat ecològica del riu, es vol recuperar també les poblacions sanes i sostenibles d'espècies de peixos migradors amenaçats, endegar el projecte pilot de reproducció de l'esturió europeu en aquest tram de l'Ebre i instal·lar nous dipòsits de pas per a peixos als assuts de Xerta i Ascó.

Totes les inversions es realitzaran sobre Espais de la Xarxa Natura 2000 i en espècies i hàbitats prioritaris de conservació d'acord a la Directiva d'Hàbitats tant a nivell local com regional.

Les espècies beneficiades d'aquest programa són l'anguila, la llamprea, la saboga i l'esturió europeu.

L'acte l'ha organitzat la Regidoria de Medi Ambient de l'Ajuntament de Móra d'Ebre i ha anat a càrrec de personal tècnic del Grup de Natura Freixe, de Flix.

El projecte MigratoEbre és coordinat i liderat per l'Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l'Ebre (IDECE) i té com a socis beneficiaris la Direcció General de Pesca i Afers Marítims del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural; la Fundació Catalunya-Pedrera; la Fundació Privada del Museu del Ter (CERM) i l'Institut de Recerca i Tecnologies Agroalimentàries (IRTA). A més, compta amb la col'laboració del Parc Natural Delta, la Reserva Natural de Sebes i el Museu de les Terres de l'Ebre, a més del suport dels ajuntaments de Xerta, Ascó i Flix; el Ministerio de Agricultura, Alimentación y Medio Ambiente, la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE), l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA), Associació Nuclear Ascó-Vandellòs i la Hidroelèctrica de Xerta SL, i l'IRSTEA de l'Estat francès.

1443733203DSC_0379.JPG