L'ACM i Localret ofereixen als ajuntaments més de 76 opcions per a la modernització dels seus equips informàtics

L'Associació Catalana de Municipis i Comarques (ACM) i el Consorci Localret han presentat aquest matí l'acord marc d'equipaments informàtics que ofereix als ajuntaments catalans 76 alternatives de compra o lloguer per actualitzar els seus ordinadors.

El proveïment d'equipaments informàtics per als ens locals catalans s'ofereix a través de la Central de Compres del món local de l'ACM que ofereix uns preus avantatjosos, alta seguretat jurídica  i un estalvi de procediments.

L'acte de presentació de la Central de compres i de la nova licitació d'equips informàtics ha comptat amb la presència del president de l'ACM, Miquel Buch i el president del Consorci Localret, Xavier Fonollosa. Ha estat el president de l'ACM, Miquel Buch, qui ha destacat que 'actualment 880 ens locals compren a través de la Central de compres. Aconseguim que els ajuntaments més petits comprin al preu dels més grans'. Així mateix, en referència a la nova licitació d'equips informàtics, ha posat en valor que 'cada ajuntament pot triar entre 76 modalitats d'equips informàtics a un preu molt competitiu'.

Per la seva banda, el president de Localret, Xavier Fonollosa ha destacat que 'treballar amb economia d'escala no és només una millora de preu per als ajuntaments, la compra conjunta ens permet millorar els serveis i facilitar els procediments'.

A partir d'unes enquestes realitzades per detectar les necessitats dels ens locals catalans, l'acord marc d'equipaments informàtics ofereix 16 lots de compra i rènting i 52 sublots amb 76 equips diferents per cobrir totes les necessitats del món local. Es poden adquirir des de PC's, portàtils o iMac's passant per servidors, Thin Clients, tauletes, projectors o equips de multiconferència, entre d'altres.

Els ajuntaments interessats en adquirir un equip informàtic poden escollir entre dues modalitats, sempre que no superi els 207.000€. D'una banda, en funció de les necessitats poden triar la marca que més els interessi o, de l'altra, escollir una modalitat en funció del millor preu. El servei de proveïment es realitza a través de vuit empreses adjudicatàries que ofereixen 14 marques diferents:

Les empreses adjudicatàries són: Ricoh, Informàtica el Corte Inglés, Semic, ItechGrup, Newproject, BBVA Renting, ID Grup i Tekno-Service.

Les marques ofertades:  LENOVO ofereix 15 equips, DELL (11), HP (12), TTL (4), FUJITSU (3), APPLE (6), PRAIM (2), SAMSUNG (1), EPSON (7),  RICOH (8), ACER (1), NEC (3), OPTOMA (1) i  POLYCOM (1)

Tots els equips es poden escollir en la modalitat de compra o lloguer.

La Central de Compres del Món Local

L'Associació Catalana de Municipis i Comarques ofereix als ajuntaments catalans la possibilitat d'adquirir productes o serveis a través de la Central de Compres del món local. Una central que compta amb un total de 880 ens locals que compren algun producte o servei.

Comprar a través de la Central de Compres ofereix avantatges econòmics, alta seguretat jurídica, estalvi de procediments i expertesa local, així com el respecte a la indústria local.

Actualment, la Central de Compres del món local ofereix serveis d'electricitat, assegurances, gas, paper, prevenció de riscos laborals, vehicles, impressores, màquines tècniques i equips informàtics. Tot seguit detallem el nombre d'ens locals que compren cada producte i els municipis més gran i més petit que adquireixen el servei.

Electricitat: 667 ens locals l'adquireixen a través de la Central de Compres. Sabadell (207.814 hab.) -  Gisclareny (27 hab.).

Assegurances: 390 ens locals es beneficien del servei d'assegurances. Vilanova i la Geltrú (65.684 hab.) - Sant Jaume de Frontanyà (26 hab.).  municipi més petit de Catalunya.

Gas: 161 ens locals adquireixen gas natural a través de l'ACM. Barcelona (1.604.555 hab.) -  Les Masies de Roda (715 hab.).

Paper: 119 ens locals compren paper d'oficina a través de l'ACM. Terrassa (215.214 hab.) - Canejan (100 hab.).

Riscos: 87 ens locals contracten el servei de prevenció de riscos laborals. Castelldefels (63.891 hab.) a Senan (47 hab.)

Vehicles: 67 ens locals han comprat 294 vehicles a través de l'ACM, tant per a serveis generals com policials. Barcelona (1.604.555 hab.) -  l'Albagés (419hab.).

Impressores i equips multifunció: 42 ens locals han adquirit equips d'impressió. Mataró (124.867 hab.)  Pradell de Teixeta (187 hab.).

Màquines Tècniques: 8 ens locals han comprat maquinària tècnica a través de l'ACM. Sant Cugat del Vallès (87.830 hab.) - Castellví de Rosanes (1.771 hab.)

En els propers mesos és previst que la Central de Compres dugui a terme noves licitacions amb productes com: Electricitat (3a. Licitació) vehicles (2a. Licitació), vídeo-actes, gasoil i manteniment d'ascensors.