El Circuit Gironí de Cros arriba a la 25a edició

Els atletes Àngel Mullera, Adel Mechaal i Ester Guerrero han apadrinat l’acte de presentació que s’ha fet aquest matí al pavelló de Fontajau

Santa Coloma de Farners acollirà la primera prova el pròxim diumenge 1 de novembre

El pavelló de Fontajau ha estat l’escenari escollit per fer l’acte de presentació del Circuit Gironí de Cros, que comença el pròxim diumenge 1 de novembre a Santa Coloma de Farners i finalitza el 14 de febrer amb el Cros Ciutat de Girona.

A l’acte de presentació hi han intervingut el president del Consell Comarcal de la Selva, Salvador Balliu; el conseller d’Esports del Consell Comarcal de la Selva, Joel Comas; el diputat d’Esports de la Diputació de Girona, Carles Salgàs; el regidor de l’Ajuntament de Girona, Cristobal Sànchez; el representant Territorial del Consell Català de l’Esport, Josep Pujols; i també el vicepresident de la Federació Catalana d’Atletisme (FCA), Josep Maria Antentas. A més, també hi han intervingut els atletes gironins Adel Mechaal, Esther Guerrero i Àngel Mullera, que han apadrinat l’acte de presentació.

Aquest circuit, que està integrat per nombroses curses a diferents municipis de la província de Girona, també inclou el 25è Gran Premi Consell Comarcal de la Selva i el 12è Trofeu Diputació de Girona. En l’edició d’enguany, el Circuit Gironí de Cros tindrà un total d’11 proves que passaran per municipis com Sant Hilari Sacalm, Olot, Riudellots de la Selva, Banyoles, Caldes de Malavella i Vidreres, entre altres.

En la seva intervenció, el president del Consell Comarcal de la Selva, Salvador Balliu, ha assenyalat: “Per a la comarca de la Selva i el conjunt de la província de Girona, la celebració d’aquest esdeveniment suposa un benefici per a l’esport i també per al turisme, la restauració i la creació de llocs de treball." En aquest sentit, Balliu ha destacat: “L’esport també té una vessant educativa i d’integració, d’aquí que li donem tot el nostre suport." Per la seva banda, el conseller d’Esports de l’ens comarcal, Joel Comas Comas, ha remarcat la importància de potenciar l’esport des de la base. Així mateix, també ha destacat la gran tasca que des de l’àrea d’Esports de l’ens comarcal, amb col•laboració amb les altres institucions, ajuntaments, Diputació i Generalitat, entre altres, es fa per tirar endavant un esdeveniment d’aquestes característiques que mou un volum tant gran de persones.

També hi ha intervingut el delegat territorial d’Esports, Josep Pujols, qui ha destacat una vegada més la importància d'aquest circuit i el treball en equip. Finalment, el vicepresident de l'FCA, Josep Maria Antentas, ha conclòs l’acte assegurant que “Atletes de la resta de Catalunya tenen moltes ganes de córrer el Circuit Gironí de Cros."

L’acte ha estat apadrinat pels atletes Àngel Mullera, Adel Mechaal i per Ester Guerrero. Aquests tres atletes han explicat la seva experiència als circuits de cros gironí i també han assenyalat que, tot i els compromisos de calendari, sempre que poden intenten participar en alguns dels crosos del circuit. En el cas d’Adel Mechaal, ha recordat que “des de petit aquest circuit és una referència per a mi, i penso que és positiu que les institucions es bolquin amb el nostre esport”, ha dit l’atleta palamosí Adel Mechaal.