Ripoll posa en marxa el primer punt públic d'abastament per a vehicles elèctrics de la comarca

Ripoll ha posat en marxa aquest dijous el primer punt públic d'abastament per a vehicles elèctrics de la comarca, i un dels pocs que hi ha a les comarques gironines. L'Ajuntament de la vila i l'empresa Lersa Energia, la subministradora d'energia de Ripoll, han signat un acord en què s'estableix que la companyia n'assumirà el cost. El punt s'ha instal·lat a la plaça de l'Ajuntament i té capacitat per carregar dos vehicles elèctrics a la vegada.

Segons ha explicat l'alcalde, Jordi Munell, la voluntat és "afermar el compromís del consistori amb la reducció d'emissions de CO2 i incentivar el fet que els ciutadans tinguin eines per treballar en la direcció de fer de Ripoll una vila més sostenible".

A nivell pràctic, les persones que disposin d'un vehicle elèctric s'hauran de dirigir a l'Ajuntament i hauran d'omplir un formulari per tenir accés a una targeta que els permetrà la recàrrega de manera gratuïta durant un any. L'alcalde de Ripoll, Jordi Munell, ha explicat que el servei serà gratuït pels usuaris durant el primer any d'ús. Aquesta mesura ajudarà, ha assenyalat, "a fomentar la sostenibilitat" i a reduir gasos i sorolls.

D'altra banda, Munell ha avançat que quan calgui renovar algun vehicle de titularitat de l'Ajuntament, "en la mesura que sigui possible, s'intentarà que sigui elèctric". D'aquesta manera, l'alcalde pretén que amb les accions del consistori, la ciutadania prengui exemple.

Pel que fa a les ordenances municipals, Munell aposta per les energies netes preveient una bonificació important sobre l'impost de circulació per als que tinguin vehicle elèctric i que podria situar-se entre el 50 i el 75%.

El president de l'empresa Lersa Energia, Josep Sayós, ha explicat que els vehicles que carreguin al punt gaudiran d'una autonomia per a 80 quilòmetres. I ha afegit que tardaran entre una hora i dues a estar carregats al 100%.